Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Issen du hade visst undrat varför.jag inte skulle äta förrän kl 13 i tisdags .....för att jag gör 16:8 må-fre :-) Just efter fastedagen och efter motion på morgonen hade jag dock kunnat tänka mig att äta tidigare fast det gick helt okej! Går överlag bra med detta upplägg måste jag säga och jag hoppas det ska hjälpa mig trimma formen som det sägs :-) det är ju liksom trimning som saknas nu när kilona är borta...
Tack Jessand! Jag kommer att fortsätta med 5:2 men kanske äta lite mer ibland till jag lär mig att stabilisera vikten. Helgerna blir det alltid lite mer mat ändå.
Jessand - ok då fattar jag :) Lilltuss - tack för infon. Jag kör varannandagsfasta ett tag till. Funkar väldigt bra mot sötsuget. Så, imorrn är det fasta igen!
Fastar idag. Nuförtiden går det ju av bara farten, nästan utan att jag tänker på det. :-) *pepp*
Vägdag idag, 74 kg och +0, 1 kg sedan förra veckan, det får jag vara nöjd med efter förra helgens firande på mannens 55 årsdag. Jag ligger ju fortfarande på min målvikt. Veckan som kommer är jag bortrest och det blir svårare att äta rätt, men det fixar jag när jag kommer hem. Hoppas det har gått bra för er andra, och att ni får en trevlig vecka :-)
Å det går uppåt å det går neråt, idag +0,2 kg. Förra veckan var det -0,2 kg och då hade jag slarvat med både mat och träning. Denna vecka har jag kört hårt med träning och varit noga med maten. Vet ju att när jag tränar hårt så går jag upp några hekton, men ändå!!!!!!!! Ha en härlig helg allihopa :)
Här har det varit 2 dagars fasta men vikten står stilla. Tredje veckan och känns trist att bara stå och stampa. Nästa vecka ska jag skriva upp allt jag äter, vet att jag äter för stora portioner, men tycker ändå att fastan borde ge något! Pepp till er och ha en skön helg!
Den här varnnandagsfastan är riktigt effektiv mot sockersuget även om gårdagen var lite halvjobbig. Men, åt vitt bröd vilket kanske har med saken att göra. Idag är det fasta igen och planen är att fortsätta även veckan som kommer. Om jag orkar. Vågen pekat ordentligt neråt och det gör ju inget heller :)
Kanske borde testa varannandagsfasta ändå...? :-)
Hej...har aldrig provat 5:2....just nu är det kallori o kolhydrater som ja är sparsam med....hört att man kan äta i stort sett allt o sedan denna fastan 2 dagar i veckan....just där som mitt matproblem ligger därför måste ja vara strikt varje dag annars går de åt pipsvängen....men tänkte att man kan äta frukt dom två dagarna....ej överskrida 500 kcal.....försöka duger;))