Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Välkommen hit mumma! Bidrar med en inspirerande länk och önskar dig lycka till. http://56kilo.se/kategori/lchf/vart-att-lasa/ http://56kilo.se/kategori/lchf/vart-att-lasa/
Tack så mycket.....
Måndag, fastedag och redan mars, jisses vad veckorna går fort. I går kväll snöade det och snön ligger fortfarande kvar :( Vill inte ha snö, vill ha sol och klarblå himmel. Idag får det bli köttfärsbiff och kokt broccoli till lunch och till middag en smarrig tomatsoppa. Ska försöka hinna till Curves och träna lite ikväll. Pepp till allla fastare :)
Hej alla, Jag hoppar gärna in i tråden. Har hållt på i två veckor och mår jättebra. Har gått ner 2,5 kg och ett antal centimeter både här och där. Känner mig väldigt motiverad. Planerar bröllop om ett år och vill därefter försöka bli gravid, så känner att jag måste komma i form innan dess. Det jag har märkt är att jag har mått riktigt illa när jag har ätit något sött (läsk/bulle/kaka, inte frukt). Läste att insulinkänsligheten kunde öka och antar att det är det som hänt. Vet ju att LCHF:are brukar reagera så men jag äter mest vegetariskt och därför rätt mycket kolhydrater. Någon annan som reagerar sådär? Idag fastar jag och har precis ätit en sen frukost. Är förkyld och har rätt ont i halsen men tänkte att fastan kanske kan hjälpa mot det med, haha. :) Hur brukar ni andra göra när ni är krassliga?
hej på er !!! Jag har varit osynlig i tråden ett tag. Fastade i söndags och ny fastedag imorgon. Pepp alla och kul att det kommit nya !! Kram Pia
Ledig i dag och fastedag, tror jag kryper ner i sängen en liten stund till nu när barnen åkt i väg:) Sen blir det långpromenad med hunden. I går var jag ute och sprang men tar lite lättare motion i dag. Får bli soppa till kvällen, lunch blir nog sallad men ett ägg och lite kalkon.
Då blir det fasta idag igen. Har kört nästan varannandagsfasta i två veckor nu och det har gett resultat. Nästa vecka går jag ner på 5:2 igen och försöker få vikten stabil. Jag är just nu nöjd med min vikt och vill hitta ett sätt att hålla vikten nu. Vi får se om det funkar med 5:2 eller 6:1.
I går var jag så himla hungrig hela dagen. Sovit dåligt också. Nu har jag i alla fall ätit frukost och det var gott! Vikten står stilla och stampar, känner mig inte alls motiverad att gå så himla hungrig och ändå visar det sig inte på vågen. Har stått stilla nu i 3-4 veckor. Ha en bra helg och hoppas vi får se lite av solen!
Funderar på 4:3... väger lika mycket som jag gjorde innan jul ju! Söndag, tisdag, torsdag... kan d va nåt!? Vad tror ni? :-)
Är tillbaka igen efter en veckas resa och uppehåll, +0, 2 kg och står i princip stilla. Fasta idag för att inte tappa bort känslan och nyttan av fastan. Hoppas ni får en fin och solig dag!