Veteran
5155 inlägg
2013 slut och 2014 startar. Då är det dags för oss att starta om igen med en ny tråd. Peppningar, matförslag och stötta i mängder !! Vilken tur att vi har varandra <3 Kom igen nu är det dags att vi tar hand om oss !!
Vad kul med en så aktiv tråd! Jag är ny på det här - började i måndags och kör min andra fastedag idag. Känns bra! Hoppas jag får hoppa in här och vara med. Jag förvånas över att hungern inte känns överväldigande - vad man äter mycket egentligen i vanliga fall när man tänker efter.
Just det, jag har en fråga också. Kan man ange i inställningarna någonstans att man vissa dagar vill ha fastedag (eller kör 5:2), så att det då står 500 kcal istället för det vanliga energibehovet?
Lerumsbo: Jag ska enligt näringsbehov beräknat på min vikt, längd och aktivitet äta 2021 kcal/dag. Från det drar jag bort 500 kcal för viktminskning. Detta kör jag på vardagarna. På helgerna vill jag kunna både äta gott och dricka vin till maten. Jag går ner i vikt sakta men säkert, tror nog att det är bättre att ta det lugnt så både kropp och själ hänger med. Det ska ju vara en förändring för gott. :)
Fastedagen imorgon blir en utmaning. Är på kurs där det bjuds på både god mat och fikabröd. Men, har man bestämt sig så!
Hej och hopp veckans sista fastedag sen blir det helg. Lycka till allihopa :)
*yeay* Har fastat söndag, tisdag och idag torsdag. Ska bli spännande att ställa sig på vågen i morgon. Står det fortfarande stilla får jag väl börja träna eller nåt. *haha*
ÄNTLIGEN börjar det röra på sig! Har varit dålig på att väga mig på sista tiden... Har ju förstått att det inte gått nedåt. Men nu, så... Startvikt: 75,1 kg Aktuell vikt: 66,8 kg Viktförändring: 8,3 kg Målvikt: 62 kg (4,8 kg) Aktuellt BMI: 23,7 Längd: 168 cm Vad jag gjort? Varannandagsfastat. Söndag, tisdag, torsdag. Hur jag orkar? Blir jag inte hungrig? Nej! Kör LCHF i vanliga fall... då slipper man hungerkänslorna! Hur länge jag ska fortsätta? Tills jag är nere på mitt mål, BMI 22. Sen då? Tror det blir typ 6:1. Får se. Syndar du aldrig? Jo - vaaaaarje helg? Hur tänker du göra på All Inclusive Semester då? Som jag vill. Inga restriktioner då. Undviker säkert mjöl eftersom jag får ont i magen av det (men öl tänker jag inte avstå från...
Härligt Lilltuss!
Måndag och fastedag igen (?!?!?!?!) Jisses så dagarna går. I fredags hade jag vägdag och det hade inte hänt ett smack, samma vikt och samma mått. Får väl hoppas att den här veckan ger ett bättre resultat. Lycka till alla fastare :)
Vad är er erfarenhet av viktnedgång med 5:2? Gick ni ner direkt och fort eller har det gått segt? Platåstannat efter ett tag? Vore kul att veta. Tycker ni att ni äter mer än vanligt när ni har vanliga ätdagar? Jag har inte så stor koll än, men det är alltid kul att höra hur det går för andra!