icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    29 januari 2015 13:12

Kommer nog att göra uppehåll ett tag. Efter helgen hade jag gått ner 1 hg och nu efter två till fastedagar har jag inte tappat ett gram. Jag har inte överätit och promenerar minst 1 timme om dagen.

Det är otroligt stressigt på jobbet nu och jag tror det är anledningen till att jag inte tappar vikt. Så, tror jag väntar ett tag med viktminskningen.

• Veteran
    1186 inlägg
    29 januari 2015 13:51

Du kanske äter för lite, men pausa ett tag till du är motiverad igensmiley

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    29 januari 2015 15:03

Fastedag i dag! Har sovit på förmiddagen så ska ta en kopp kaffe och en knäckemacka. Till kvällen blir det kycklingsallad.

Härligt det låter Lassas med en minisemster. Ha en trevlig resasmiley

Trist att det inte känns bra Issen men kan nog vara bra att ta en paus och känna efter.

Här är det nog förkyldning på gång, alla på jobbet ligger sjuka just nu och känner av halsen lite. Håller tummarna att jag klarar migyes

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    29 januari 2015 15:11

Tråkigt Issen att det står still, det är alltid frustrerande! Hur ofta väger du dig? Jag har märkt att jag pendlar lite upp och ner/står still under veckan, men att det har slutat med total viktnedgång ändå när veckan har gått. Det är lätt att man tappar sugen när man ser att man står still direkt efter en fastedag tex. 

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    29 januari 2015 15:24

Jag äter ca 2000 kcal de dagar jag inte fastar. Och lite mer på helgerna. Snittar 1300-1400 kcal/dag/vecka. Jag har vägt mig två ggr i veckan. Jag tror att kroppen går på högvarv nu  när det är så stressigt, har varit med om det förut. Jag fortsätter att hålla mig ifrån choklad och andra godsaker och tänker satsa på att inte gå upp. De extra julkilona försvann i varje fall :)

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    29 januari 2015 15:36

Ok, jag har ingen koll på kcal när jag inte fastar - kör LCHF då. :D Men det låter ju rimligt. Och du har nog rätt i att stress påverkar...

Ta en liten paus, men tänk inte "Nu lägger jag ner ett tag"..nu vet jag ju inte hur du funkar, men jag vet hur JAG funkar.. och JAG funkar så att jag totalvänder och stoppar i mig allt möjligt skit då! Och vips så är de där kilona tillbaka... :D

Så ta en liten paus från det strikta tänkandet, men precis som du säger, ändå med lite tanke så ska du se att det kommer hända saker på vågen ändå. :)

(eller testa en annan variant.. 16:8. Har du provat det? )

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    29 januari 2015 16:38

Jag tycker 5;2 är jättebra och inte bara som viktminskning utan tror verkligen att det är hälsosamt för kroppen. Så, tänker inte testa andra varianter utan äta klokt, smaska på helgen och låta kroppen återhämta sig från all stress. Sen kör jag igång igen. Tack för pepp och tips!

Gilla

• Veteran
    1186 inlägg
    29 januari 2015 16:48

Välkommen tillbaka Issen när du vilat upp digsmiley

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    30 januari 2015 08:02

Gårdagens fastedag gick väldigt lätt👍känns som jag börjar komma in i det. Startade dagen i dag med chiapudding på lätt vaniljyoughurt och hallon och banan. Jättegott! Sen har jag bakat knäckebröd med Chiafrö. Ganska mycket kalorier så det är inget för fastdagarna😊

hade bara gått ner 0,2 kg den här veckan men fuskade ganska mycket förra helgen, så hopppas det går bättre den här helgen,

Ha en skön helg! Pepp👍

• Engagerad
    53 inlägg
    2 februari 2015 06:29

Godmorgon!
    Fasta idag för mig :)

Har 1,8 kg kvar till min målvikt.Tycker det går otroligt segt just nu.Men det är kanske så när man är på sluttampen.

Skulle bara vilja nå mitt mål för att sen anta utmaningen att hålla min vikt.

Tips någon för att få en sista skjuts? eller är det tålamod som gäller?

Ha en fin dag :)