icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Engagerad
    53 inlägg
    5 januari 2015 18:00

Tack Issen, har nu gjort iordning till imorgon bitti :)

• Veteran
    1186 inlägg
    6 januari 2015 09:29

Oj!

-1,5 kg efter gårdagens fasta, nu återstår det 0,9 kg och då väger jag lika lite som dagen innan jul som var 68,4 kg.

Jag har inte hållit igen på 14 dagar utan ätit både julgodis, kakor mycket god mat men det är väldigt skönt med fastan och återgången till normal mat. Jag började nästan tröttna på extrafika och julmys.

Jag tycker det är lättare att motivera mig att hålla vikten och äta rätt när klädkatalogerna börjar trilla ner i brevlådan, sommarkläder i sommarfärger och en tid när man inte vill gömma sig i stora skjortor och bylsiga kläder utan vill ha en lätt sommarklänning.

Hoppas det gick bra för er andra som också fastade igårsmiley

• Engagerad
    53 inlägg
    6 januari 2015 12:03

Härligt jobbat paloma :)

För mig gick det också bra.Väger 0,2 mindre än innan jul.
    Efter all julmat och godis så känns det skönt :)

• Veteran
    1186 inlägg
    6 januari 2015 12:16

Det var bra A73!

Visst är dett gott att kunna äta precis vad man är sugen på, men jag kände efter två veckor att jag inte mådde så bra. Jag blev så sötsugen efter middagen och plockade ur julgodisburken och det gör jag aldrig i vanliga fall.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 januari 2015 13:09

Hej! Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok? Kör första fastedagen i dag efter all jul/nyårsmat. Har gått upp 3 kg över helgerna så det känns skönt att komm i gång igen. Körde 5:2 förra året men slutade då jag jobbar natt och hade svårt att få till det, men ska försöka igen. Kommer köra måndag varje vecka och växla mellan onsdag och torsdag beroende på hur jag jobbar.  Har vägdag på fredagar. 

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 januari 2015 13:11

Isen äter du chiapudding på fastedagen? Vet du hur många kalorier det innehåller? Tänkte prova men har aldrig gjort det innan.😄

• Engagerad
    53 inlägg
    7 januari 2015 13:29

Välkommen madde65 :)

Kul att du är med oss här.Visst är det skönt att komma igång efter alla helger igen!!
    Jag fastar måndag och torsdag.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    7 januari 2015 14:57

I dag är det min första (en av många) fastedag för 2015. På något sätt är det riktigt skönt att komma tillbaka till de invanda rutinerna. Långledighet är förödande för mig, tappar totalt dygnsrytm och alla goda matvanor. Är det tokigt om jag säger att det är riktigt skönt och roligt att vara tillbaka till jobbet?

Hepp och pepp på er alla.

Du är så välkommen madde65 laugh

• Engagerad
    94 inlägg
    7 januari 2015 15:28

Härligt Paloma och välkommen madde65smiley

Håller med om att det ska bli skönt med vardag igen och att visst är det skönt att få äta vad man vill en period, men det skapar onödigt sug och man mår inget vidare till slut.

Imorgon blir fastedag nr 1 2015 för min del och ny matordning: Frukost och middag......hoppas det är ett bra upplägg för mig. Ska ta med en flaska "citron och ingefära -dryck"  till jobbet och dricka där emellan.

• Veteran
    1186 inlägg
    7 januari 2015 15:41

Tack Jessand och välkommen madde65.

Jag fastar min andra dag denna veckan imorgonsmiley