icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Engagerad
    94 inlägg
    13 januari 2015 17:01

Välkomna Kitty72 och Knubbigasmiley

Denna vecka fastar jag idag tisdag och på torsdag...kör nog 5:2 månaden ut..efter det bör jag vara på min tänkta vikt igen och sen SKA jag hålla fast vid 6:1 framöver då det gör det så mycket enklare att hålla sin vikt då.

Madde65 jag hoppas också kunna komma igång med min löpning igen snart och har milen under 1 timme som mål även jag smiley Just nu är det dock isgata här hemma så jag vågar inte riktigt.

Nu ska jag snart få äta dagens andra och sista mål i form av köttfärsås, shiratakinudlar, sallad....började min dag med 2 kokta ägg som sist.

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    13 januari 2015 19:22

Tack för välkommande och tips! :) 

Första fastedagen idag. Blev liksom köpelunch på stan, men tror det gick rätt bra ändå. Räksallad utan pasta. I vanliga fall brukar jag ta pasta och slicka dressingskålen..haha.

Hur många måltider brukar ni äta på era fastedagar? Nån som kör LCHF de övriga dagarna? Recepttips? :P

• Engagerad
    94 inlägg
    13 januari 2015 20:00

Jag kör typ lchf...dock ej strikt utan utesluter mjöl och socker till största delen. 56kilo.se är en blogg med massa goda lchf-receptsmiley

Jag har börjat äta frukost och middag på mina fastedagar nu förtiden,  innan åt jag lunch och middag..

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    13 januari 2015 21:01

Tack Jessand! Ska kolla in sidan. :) 

jag tänkte inte heller köra strikt LCHF utan mer bara utesluta pasta och bröd och sånt.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    14 januari 2015 04:41

Dags för veckans andra fastedag. Blir chiapudding till brunch och sen krabba till kvällsmat.

En fråga, hur många kalorier äter ni ungefär på 5-dagarna? Jag tycker det går trögt att gå ner i vikt och tror jag äter för mycket de dagar jag inte fastar. Jag har bara 5 kilo som ska bort men de sitter verkligen fast. Funderar på om jag ska dra i en växel till och köra 4:3 för att få resultat och större motivation.

• Engagerad
    53 inlägg
    14 januari 2015 06:05

Issen, samma här.

Jag har 2,5 kg kvar att gå ner men det går lite trögare nu.Jag äter 500kcal på en fastedag.Räknar inte de andra dagarna men försöker att träna dessa dagar.
    Kanske borde räkna de andra dagarna också för att ha lite koll så jag inte äter för mycket då.

• Veteran
    1186 inlägg
    14 januari 2015 09:18

Kitty72, jag äter 3 måltider, havregrynsgröt till frukost med lite äppelmos och lättmjölk, middag brukar bli någon rotfruktssoppa eller kött/kyckling med sallad/kokta grönsaker och kväll en banan eller lite yoghurt eller bådasmiley

• Mycket engagerad
    210 inlägg
    14 januari 2015 09:19

Paloma, låter bra med tre måltider. 

Tar gärna nåt recept på god rotfruktssoppa! :)

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    14 januari 2015 19:29

Hittade det här, räknar ut hur många kalorier jag kan äta och gå ner i vikt.

http://bmi-räknare.se/rakna-ut-kaloriforbrukning.html

• Engagerad
    94 inlägg
    15 januari 2015 11:32

Blev fastedag hemma ,idag inte lika smidigt som på jobbet...kommer nog bli lite småjobbigt...ska koka mig lite citron o ingefäradryck tror jag. Lycka till ni andra som har fastedag idagsmiley