icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Engagerad
    94 inlägg
    10 januari 2015 09:53

Första fastedagen gick kanon blev inte ens nån kvällsapelsin då jag kände att den ej behövdessmiley Magmåttet hade minskat med 7 cm ( där ser man tydligt vad detta socker och mjöl gör med min kropp) och vikten med drygt 1 kilo denna veckasmiley

Lilltuss ...jag använder Lifesum ...jag har den inställd på lchf-light ,då det inte gick att ha både 5:2 och Lchf, så den är väl inte ultimat heller....men tycker den är smidig och jag hittar det mesta jag äter och ser vilken fördelning på kolhydrater protein och fett jag bör ha och antal kcal naturligtvis.

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    10 januari 2015 10:02

Tack för tips!

...räknar bara kcal på mina fastedagar. :-)

(Eftersom jag tror att det är skillnad på kalori och kalori... Bara rädd för dem som kommer från sånt som triggar insulin...)

• Veteran
    1186 inlägg
    10 januari 2015 10:04

Jag räknar bara kalorier på fastedagen nu när jag äter 6:1 och det skriver jag upp på papper, resten av veckan räknar jag inte kalorier utan använder ögonmåttetwink

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    10 januari 2015 14:33

Använder också Lifesum när jag behöver. Tycker jag har ganska bra koll men använder den när jag vill kolla upp nån mat.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    10 januari 2015 18:01

Jag räknar också bra kalorier på fastedagarna. Förra gången skrev jag upp allt här på matdagboken men har inte kommit igång med det än.frown

• Engagerad
    94 inlägg
    11 januari 2015 13:38

Nu när jag gjort lite nystart med 5:2  så skriver jag varje dag på lifesum....mest för att jag tycker det är lite kul wink 

• Engagerad
    53 inlägg
    11 januari 2015 14:25

Räknar också bara kalorier på mina fastedagar.Försöka använda mitt sunda förnuft de andra dagarna.

Fyller i mitt matindag på fastedagarna här på matdagboken.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    12 januari 2015 15:50

I dag är det fastedag, sov länge eftersom jag ska jobba i natt. Har ätit kokt ägg med rökt kyckling och sallad till lunch. 

Helgen gick bra varken godis eller något vin slank ner. Vi åt vanlig mat men överåt inte som jag kan göra på helgerna. Så ingen viktuppgång över helgen och det känns skönt att slippa starta veckan i uppförsbacke. 

Pepp till er!!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    12 januari 2015 18:22

Fastar idag igen. Har gått bra. Intensivt på jobbet så jag har inte hunnit tänka på mat.

• Engagerad
    53 inlägg
    12 januari 2015 18:47

Fastar jag också idag, kalkon blev det till lunch och middag :)