Mycket engagerad
386 inlägg
Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.
Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA
Gott Nytt år på er alla, jag tittar nog in efter nyår och läser lite på tråden.
Jag har nog ett par kg så här efter jul och nyårsfirandet som jag ska fasta bort
Även jag kör nog några veckor med 5:2 f r o m v3 för att komma i ordentlig balans igen. Sen 6:1 framöver Funderar på att äta frukost och middag istället för lunch och middag...någon som gör så? Har för mig att det var viktigt att få en ätpaus på 16 timmar eller hur var det ? Svårt om man lägger upp ätandet så...
Jag brukar äta frukost vid 9 tiden och middag vid halv 5 och något litet vid halv 8 på kvällen, på det sättet har jag gått ner ca 17 kg med 5:2
Paloma ...ja viktmässigt funkar det säkert hur som, men jag tänkte på de övriga hälsoaspekterna, om det i detta fallet var viktigt med dessa 16 timmars helfastande? Eller är det viktiga att man drar ned på kcal 2 dagar/vecka?
Vet du eller någon annan nåt om det?
Hade ju tänkt mig en liknande dag som din ,frukost vid 6-7, middag vid 17-18 och sen ev nåt vid 20 tiden....
Jessand, som jag har förstått det så är det inte hur man fördelar måltiderna som är viktigt utan mängden kalorier som ger hälsofördelar, man äter ju bara 500 kalorier på 36 timmar.
Ok det låter bra för då kan jag köra så som funkar bäst
Jag har suttit och läst på lite olika sidor om 5:2 och det står att man kan dela upp de 500 kalorierna som man vill, men jag tror att Michael Moesly åt två måltider och något mellanmål med morot eller äpple.
När man äter 16:8 däremot får man inte äta bara dricka på 16 timmar för att sedan äta under 8 timmar.
Jag har inte kollat mina värden innan jag började, men tog en del prover innan jul och jag hade enligt läkaren jättefina värden på alla prov. IGF prov tror jag aldrig att jag gjort, men bara att ha gått ner till normalvikt var enligt min läkare en jättestor hälsovinst för hela kroppen, så det är så jag tänker
Kör min första 5:2-dag för 2015 på torsdag och innan dess mjukstartar jag med träning och lågkalorikost. Från och med nästa vecka tänker jag köra stenhårt för att komma tillbaka till där jag var innan julhelgen....Basta..
Kör fastedag idag. Gjorde iordning en skinkstek imorse.Kör det med ruccola och tomat till lunch och middag!!
Tänkte lägga in slutspurten nu ;)
A73-1,5 msk chiafrön till 1 dl mjölk och 1 krm vaniljpulver. Blandas och står över natten. Lite mosade hallon till eller banan, mumsigt!
Gilla