icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    7 januari 2015 17:55

Madde65- jag gör på 1 dl röd mjölk och 1,5 msk chiafrön. Enligt Lifesumappen är det 120 kcal.

A73- gillade du puddingen?

Har fastedag och har ätit Chiapudding, ägg och några sillbitar.

• Engagerad
    53 inlägg
    7 januari 2015 21:05

Issen- Jaa, det gjorde jag.
    Toppade med hallon.Mums och Tack!!

• Veteran
    1186 inlägg
    8 januari 2015 10:31

God morgon alla fastaresmiley

Kör min andra fastedag idag och hoppas att vara tillbaka på min normalvikt i morgon.

Börjar dagen med havregrynsgröt och till middag blir det pulled beef med kokta grönsaker. Blir det några kalorier över så får det bli någon frukt på kvällen.

Hoppas eran dag blir bra i detta ruskväder!

• Engagerad
    94 inlägg
    8 januari 2015 15:56

God eftermiddagsmiley....tror det passar mig väldigt bra att börja min fastedag med frukost, som blev 2 kokta ägg, kl 6:30 , har inte känt mig hungrig förränn runt kl 14 idag och när jag kom hem från jobbet vid 15 tiden blev det kaffe med lite mjölk och sen väntar torsk och grönsaker runt kl 17-18 och sen kanske en apelsin vid 20 tiden!

Spånnande att se om min kostomläggning och fastedagen gjort nåt nytta på julkilona imorgon.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    8 januari 2015 16:01

körde första fastedagen i går och det gick bra, fast jag var jättehungrig i natt när jag jobbade. Åt bara kvällsmat för att spara så jag hade kalorier kvar till natten. Det blev fincrisp med kokt ägg då. Till kvällsmat gjorde jag tacosoppa. Den är god och inte så mycket kalorier. Nu har jag fått med maken och även mellansonen på 20 år att fasta också. Blir lättare när man kan göra det tillsammans.

Provade att göra chiapuddingen, gjorde med mandelmjölk och hallon till det. Även sonen på 12 år åt det till frukost i dag och tyckte det var gott. Ska räkna ut kaloriantalet med mandelmjölk så kan det nog bli det på fastedagarna.

Pepp till er som fastar idag!!

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    9 januari 2015 17:31

Blev fastedag idag också. Åt min nya favorit chiapudding till frukost/lunch, morot och ägg med lite sill till kvällsmat. Nu blir det inget mer förrän till frukosten.

• Veteran
    1186 inlägg
    9 januari 2015 17:36

Vart köper ni chiapulver?

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    9 januari 2015 17:58

Jag har köpt på ICA.

• Veteran
    1186 inlägg
    9 januari 2015 19:01

Tack Issen, jag ska kollasmiley

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    10 januari 2015 09:27

Hoowdy!

Funderar på hur ni håller reda på hur mycket kalorier ni får i er? 

Har testat några appar, men... hittar ingen jag gillar. :-(

Jag kör LCHF + 5.2 (ibland 4:3). Väljer att äta bara middag på mina fastedagar.