Mycket engagerad
386 inlägg
Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.
Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA
Har fastedag i dag i stället för torsdag. Jobbar dubbelnatt och då blir det tufft att fasta tror jag. Sov länge i dag och har bara ätit kvällsmat för att spara lite till natten.
I kväll blev det wok med kyckling, grönsaker och shiratakinudlar. Och till natten blir det tonfiskröra med fincrisp.
Veckans andra fastedag, får se om jag kör en tredje också som förra veckan. Ätit chiapudding med hallon, morötter och lite mannagrynsgröt.
Veckans andra fastedag. Startade morgonen med att skotta oss ut hemma och sedan skotta oss in på jobbet. Avslutade det hela med en praktvurpa i snön.
Ingen fasta idag, vikten håller sig på 68,5 kg och då fastar jag inte
jag måste erkänna att jag tycker det är skönt att bara fasta en dag i veckan och ändå hålla vikten så bra.
Hoppas det går bra för er som fastar idag
Så skönt Paloma
Ang min läkares utsago om 5:2 så menade väl hon att det fortfarande var så nytt ändå......Hon är nog allmänt skeptisk tror jag
Fastade i tisdags enligt plan och fortsatte att väga mig efter måndagens lite tråkiga möte med vågen....och efter det har den varit riktigt positiv och jag är typ tillbaka där jag vill vara ,så idag blir bara en låg kcal-dag dvs 500 kcal + det jag rört mig till genom snöskottning ( 300 kcal) så får vi se vad den säger imorgon , må-ons tappade jag nästan 1,5 kilo och vägde samma imorse. Mitt mål är ju 57-58 kg och väger nu 58,6 kg vilket var vad jag vägde innan jul.
Så nästa vecka blir nog 1 fastedag och en "lågkcal-dag" så får vi se vad som händer...om jag inte skulle råkat tappa 2 kg tills imorgon
Har dock svårt att bestämma mig om måndag el torsdag ska vara min fastedag...antingen börja veckan genom lite rensning av helgen el ladda upp inför med lite fastande?1? Hmm får fundera på det ...
Så skönt Jessand
ibland kan det kännas tröstlöst när vågen står stilla, och du är ju i mål och då är det svårt att gå ner mer. Jag hade ju 72 kg som målvikt och nådde den vikten i början av förra året, sedan höll jag den vikten till efter semestern då jag gjorde en nystart med 5:2 och då tog vikten ett skutt nedåt till kring 68 kg som jag väger nu.
Det var ju smart att ha en dag där man äter 500+ det man motionerat, själv brukar jag äta lunch, middag och något på kvällen om jag ligger på gränsen en torsdag så slipper jag fasta.
Jag fastar nästan alltid på måndagar så jag rensar ut helgmaten, det bruka bli lite extra och då är jag inte så hungrig på morgonen, annars kunde man ju ta mitten av veckan. Måndag är ju också bra om jag måste fasta två dagar, annars blir det för tätt
Hur många mål brukar ni äta/dag? Skillnad när ni fastar?
Jag har läst här på matdagboken att när man kör 5:2 ska man bara äta ETT mål på fastedagarna. Jag försöker hålla det till ett mål, oftast lunch, men spar lite så att jag kan ta tex ett kokt ägg eller apelsin eller nåt på kvällen när suget blir som värst.
Ska man försöka låta bli det eller? Jag blir så förvirrad av det här med att "frukost är dagens viktigaste mål" och "ät bara ett mål om dagen"...haha.. så många olika kostråd man fått höra egentligen...
Jag äter tre gånger på fastedagen, havregrynsgröt med äppelmos och mjölk till frukost, soppa eller naturdietshake till middag och en banan eller något annat för de sista kalorierna jag har kvar. 226 kalorier till frukost, 150 kalorier till middag och ca 120 kalorier till kvällen. På det sättet har jag gått ner ca 17 kg med 5:2 på ca 7 månader
Bra där paloma!! :) Men skönt, då behöver jag inte vara orolig att det inte ska funka om jag inte håller mig strikt till EN måltid. :P
Jag har hållit på i 11 dagar nu och gått ner 3 kg. Så nåt rätt gör jag väl hoppas jag.
Hur mycket håller ni koll de dagar ni inte fastar? Räknar ni kcal då också?
Kitty72 det går bra för dig
jag räknade kalorier innan men det blev för jobbigt, så nu äter jag bara en portion vanlig husmanskost med mycket kokta morötter eller sallad och tar aldrig om hur gott det än är.
Jag menar till middag, annars kör jag på havregrynsgröt till frukost och två skivor energibröd med lätta och ost och en kopp te med lite mjölk i till lunch. I princip samma frukost och lunch varje dag och på kvällen blir det yoghurt, kvarg eller banan eller något annat som mättar lagom.