icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 JANUARI - JUNI 2015

Mycket engagerad
386 inlägg
30 december 2014 20:11

Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.

Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    3 februari 2015 13:12

Har bytt fastedag från måndag till tisdag denna vecka eftersom vi var ute och kryssade fram till måndagen. Nästa blir på torsdag, kanske inte det optimala med bara en "vanlig" dag emellan, men, men det får gå.

• Nykomling
    3 inlägg
    4 februari 2015 15:17

Har nyss börjat igen, och kör från middag till middag. Känner mig hoppfull smiley

• Engagerad
    94 inlägg
    5 februari 2015 17:04

Sitter här och kämpar med att få till min låg-kcaldag och inte falla för att äta mer än tänkt....kör en vanlig fastedag a´500 kcal på måndagar och sen en dag ( ofta torsdag) med max 7-800 kcal där jag helst ska motionera ihop 2-300 kcal. Är så sugen på mitt favvisfika i form av turkisk yoghurt + rene voltair granola, men sitter här och nöjer mig med kaffe. Käkade chiapudding med mango imorse ( såå gott ,men i och med att jag blandar med hälften mjölk/hälften grädde blir det ganska kalori-rikt, men gillar inte med bara mjölk) så har redan ätit 350 kcal idag!

Imorgon blir det ett möte med vågen och måttbandet igen för att kolla av om detta funkar tillfredsställande....

• Engagerad
    94 inlägg
    6 februari 2015 06:57

Höll mig på banan igår och det blev bara drygt 600 kcal så nästan en riktig fastedagsmiley och under det jag planerat.

Vågen hade gått upp nåt halvkilo sen senaste vägningen men måtten minskat , vilket känns viktigast och jag har ju varit flitig med mina Blossompass och snöskottning senaste veckorna och det brukar ju betyda uppåt på vågen för min del! Önskar er en trevlig helg

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    12 februari 2015 17:31

Fastedag, veckans sista, var har alla tagit vägen?????

• Veteran
    1186 inlägg
    12 februari 2015 17:58

Jag har inte fastat på ett tag, jag äter nog så mycket eller så lite så jag håller vikten.Det jag går upp på helgen det tappar jag under måndagen.

Min målvikt är ju 71 kg men håller mig kring 68 kg till mina 174 cmsmiley

Hoppas det går bra med din fastedag Lassasyes

• Engagerad
    53 inlägg
    12 februari 2015 18:25

Fastedag jag också :)

Jag e kvar..slutspurt nu!!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    13 februari 2015 13:08

Hade fastedag måndag och onsdag den här veckan och det har gått bra! -0,6kg den här veckan och det känns bra👍

ha en skön helg! Pepp

• Nykomling
    5 inlägg
    13 februari 2015 13:33

Hejsan! Är ny här på matdagboken, eller rättare sagt att det är nu jag tänker använda den :), för jag behöver verkligen gå ner i vikt. Jag är 28 år, är trött från morgon till kväll, har svårt att koncentrera mig, svårt att minnas, och får ont i knäna när ja ska kliva upp ur sängen på morgonen.. Jag mår inte så bra i min vikt kan man säga. 410hg ska nötas bort, hekto för hekto. Har mjukstartat med LCHF/GI nu ett par dagar och hade tänkt att börja på måndag att lägga in även 5:2 i min livsstil. Vill jättegärna vara med i den här tråden om det går bra? 
    Mvh Sigrid

• Veteran
    1186 inlägg
    13 februari 2015 13:42

Hej Sigrid86 och välkommen hit, här får alla vara med som villsmiley

Det är ju inte jag som startat tråden, men ju fler dess bättre!