Mycket engagerad
386 inlägg
Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.
Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA
Behöver inte fasta idag heller jag har tappat 4 hg denna veckan och väger 68,3
jag har väl börjat vänja mig mathållningen, och min skinka och ben har tillåtit mig att ta mina nödvändiga promenader
Hoppas det går bra för er som fastar idag!
Vad skönt Paloma...kollar du av vikten och bedömmer om du behöver en fastedag eller ej och så kör du bara 6:1 vid behov?
Önskar detta varit en 6:1 vecka....har fixat både lunch och fika/mellis till barnen, är hungrig
Mycket lättare när man är på jobbet och jobbar på nu känns det långt till middagen som bli kesoplättar med lite skinka och lingon.
Jag väger mig varje dag och bedömme efter det, jag slarvade ovanligt lite denna helgen och tror att jag inte gått upp mer än några hg men så slarvar jag inte på mina ätdagar, inga kakor inget godis passerar mina läppar
och då brukar jag oftast tappa några hg till fredagen.
Hade jag fastat idag så hade jag vägt kring 67 kg imorgon, och jag vill hålla mig kring 68 kg, men hade det varit kalas eller annat festligt på gång hade jag fastat i förebyggande syfte.
Det händer bara enstaka veckor att jag inte behöver fasta någon dag
så 6:1 kallar jag det fortfarande.
Låter som ett bra upplägg du har Paloma
Längtar tills jag kommer dit.
Har fastedag i dag och varit på möte på jobbet, inget vidare att bara sitta med kaffe då. Men nu ska jag snart äta lite kvällsmat. Har ändå gått bra i dag. Åt sen frukost/lunch.
Pepp!!
Jag har svårt för keso Jessand men i plättar kanske man inte känner konsistensen av det? Ska nog ta och prova det
Ja madde65 jag är så glad att det funkar så bra, nu känner jag inte att jag behöver försaka något. Blir det för mycket av det goda så bara tar jag en extra fastedag
Madde65, jag mixar keson och äggen med stavmixer och då blir det ju mer slät konsistens och de är lättare att steka tycker jag.
Fastedag för mig också, har hitills bara ätit broccoli och vitlökssoppa. I dag har vi varit och storhandlat inför helgen då mina föräldrar, svärmor och lite senare vår dotter kommer hem till oss. Är faktiskt lite stolt över att kunna sköta allt det en fastedag. Nu ska jag beräkna lite inför middag som består av kokt torsk.
I morgon är det som vanligt igen
Veckans tredje fastedag. Nu ska jag vara försiktig så det inte blir för mycket i helgen.
Duktig du är Issen! Har klarat av mina 2 fastedagar för den här veckan och i helgen jobbar jag 3 nätter så då brukar det gå bra.
Har gått ner 1,2 kg den här veckan så samanlagt 2,8 kg sen nyår. Nu står jag på samma vikt sen innan jul så nu är det bara resten kvar
Ha en skön helg! Pepp!!