Mycket engagerad
386 inlägg
Jisses vad de tre sista månaderna för 2014 gick fort.
Nu sätter vi nya mål och tar nya tag för 2015. LYCKA TILL ALLA
Jag fastar senare i veckan eftersom jag skött mig så bra denna veckan och helgen och väger 68,7. Jag brukar gå ner ca 1 kg på en fastedag och vill inte väga under 68 kg
Lycka till ni som fastar idag!
Härligt Paloma!
Denna vecka fastar jag tis och tors, kanske inte det optimala men.... lycka till alla
Tack Issen det känns bra även om jag inte har några problem med att fasta nu när jag bara gör det en dag i veckan
Hej! Jag är helt ny här och såg den här tråden. Kan man haka på? Har ni alla redan kört länge eller? Ser att det pratas om uppnådda målvikter... (Halleluja! :P)
Hej!
Jag "knör" mig in här om det e ok! 😊
Kör på min första 5:2 diet vecka och har fastedagarna måndag och torsdag!
Någon som har några tips? ☺
Hej Kitty72! Jag har ätit efter 5:2 sedan augusti 2013 och gick i mål i våras, då hade jag gått ner nästan 17 kg. Bild finns på september månads framgångare.
Jag äter 6:1 nu för att hålla vikten, och det har jag gjort utan problem. Min målvikt var 71 kg men dagens vikt är 68,3 kg
Hej knubbiga! Mitt tips är att håll ut även om det känns jobbigt och du är hungrig de första fastedagarna, det blir mycket lättare ju längre man håller på. Ät upp alla dina 500 kalorier och drick vatten, får du huvudvärk kan det hjälpa med några skivor saltgurka. Träna inte hårt på dina fastedagar utan en rask promenad brukar kännas bra
Välkomna Kitty72 och Knubbiga,
Hoppsan, snoozade för länge i morse så jag hann bara klä på mig, borsta tänderna och så iväg till jobbet. Veckans första fastedag, det får bli ugnstekt lax, stekta trattisar och kokt broccoli till lunch (339 kcal) till middag får det bli 2 kokta ägg. Tror även att det blir en tidig kväll.
Välkomna Kitty72 och Knubbiga!

Härligt att vara i mål Paloma! Bra jobbat
Hoppas att kunna vara i mål till sommaren. Gick ner till förra sommaren men trillade dit och har gått upp 6,5 kg sen dess. Fattar inte varför man trillar dit hela tiden. Känns så skönt att slippa kg men sen börjar jag äta en massa onödigt. Förra våren började jag springa också och det hjälpte nog viktnedgången. Så när det blir bättre väder ska jag komma igång med löpningen igen. Har som mål att springa milen under 1 timme så vi får väl se om jag lyckas med det!
Tack madde65, det känns bra och att det inte är jättesvårt att hålla