Mycket engagerad
386 inlägg
Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.
Pepp på er alla.
Idag fastar jag inte, jag vägde 68.2 kg så det blir vanlig mat idag, spagetti med köttfärssås.
Jag har bytt ut mina K Special till havregrynsgröt med en klick äppelmos till frukost, är det beroendeframkallande? Jag längtar till frukosten redan nu
Lycka till ni som fastar, imorgon är det fredag
Paloma, just havregrynsgröt med äppelmos kunde jag också få begär efter förr. Nu äter jag sällan det för jag tycker jag blir hungrig så snabbt igen om jag äter gröt.
Min middag igår (zucchini skuren som bandspagetti, rökt skinka, ostsås, peppar och lite parmesan) var riktigt god och jag var mätt hela kvällen vilket jag inte brukar vara på fastedagarna. Barn och sambo fick vanlig pasta och rundade av med en massa frukt och det är svårt tycker jag, att inte ens låta en clementin slinka ner när man fyllt dagsbudgeten. Jag höll på med viktväktarna förut och då kan man ju äta väldigt mycket frukt så det är svårt att vänja sig av med.
Hur äter ni de vanliga dagarna? Äter ni nyttigt jämt (eller nästan)?
Elliane jag är också gammal Viktväktare och räknade, vägde och skrev upp allt jag åt, numer så räknar och väger jag ingenting.
Jag äter helt vanlig husmanskost eller kollar jag på recept i vanliga veckotidningar, men anpassar mina portioner till att bara äta en portion.
Jag kan inte riktigt fatta att jag kan äta så normalt och ändå hålla vikten av att bara fasta en dag i veckan, det slinker ju faktiskt ner lite chips och choklad på helgen, men måndag till fredag gör jag sällan utsvävningar
Hoppas alla haft en fin helg!
Idag blir det färsfylld zucchini till lunch för mig. Är hemma med sjukt barn och då är det svårt, tycker jag, att inte råka glömma bort fastan. Till middag ikväll blir det en liten portion sushi. Det äter alla, och då slipper jag laga annan mat till barnen än till mig själv. Jag vill inte heller prata med dem om att jag försöker gå ner i vikt (min sambo vet, men inte barnen), så jag smyger med det.
Klokt av dig att smyga, barn ska vara barn och inte behöva tänka på sånt.
Själv har jag flyttat mina fastedagar till tisdagar och torsdagar. Insåg att det inte funkar att träna och fasta samma dagar. Mina muskler stumnade för ingenting så prövar att ändra dagar. Vi får se vad jag hittar på i morgon. Mina fastedagar brukar nästan alltid bestå av någon sorts soppa, kanske sparrils, vem vet.
Jag fastar på onsdag, ska ta lite prover imorgon.
Gick riktigt bra att fasta en tisdag. Efter jobbet åkte vi för att handla nya kläder. Vi ska på 50-årsskiva på lördag och jag ville så gärna ha något nytt. Kom hem med ett par svarta jeans i storlek w32 l32. (yeay) nu fattas det bara en fin topp. Har ingen aning om vad jag vill ha.
Till dagens mål körde jag ett "rensa kylengryta". I den hade jag 1 kabanoss, 1 liten morot, 70 gr vitkål, 75 gr sockerärtor 0,5 msk smör och rapsolja, 1 dl matlagningsgrädde och 150 gram sjögräsnudlar. Den blev jättebra, har blivit helförtjust i sjögräsnudlarna, nästan inga kalorier och kan användas både varm och kall. Allt tillsammans med 1 st clementin blev dagens mål totalt 480 kcal...... och i morgon får jag äta frukost igen.
Pepp på er som har fastedag i morgon.
De där sjögräsnudlarna, Lassas, vad är det för nåt? Inte samma som shiratakinudlar (som jag hört ska vara riktigt otäcka)?
Det är inte shirtakinudlar utan det heter sjögräsnudlar och brukar finnas vid asiatdelen i de flesta större matvaruaffärer. De ligger i en påse i lite vätska och väger 300 gram. Det bästa är att det innehåller bara 2 gram kolhydrater per 100 gram. Nudlarna smakar inte mycket ensamt. I sallader blir de krispiga och man kan värma dem tillsammans med sås och då blir de mjuka. Kommer tyvärr inte ihåg vad de kostar, varunamnet är Risberg.
Godmorgon, idag kör jag en fastedag. känner mig laddad fast torsdagsfastan är jobbig ibland.
4 kg kvar till mitt mål så börjar se slutet.Blir en riktig utmaning med december och alla godsaker.
Ha en bra dag allihopa :)