icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 OKTOBER - DECEMBER 2014

Mycket engagerad
386 inlägg
2 oktober 2014 09:12

Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.

Pepp på er alla.  wink

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    15 oktober 2014 11:30

I dag har jag fastedag igen. Vanligtvis brukar jag köra måndagar och torsdagar men i morgon kommer vår dotter hem från Kalmar för att stanna över helgen och då vill man ju inte bjuda på en liten soppa......... Pepp till er som fastar i dag och i morgon yes

• Mycket engagerad
    206 inlägg
    15 oktober 2014 14:52

Fastan går utmärkt 3:e veckan och 1,8 kg ner. Jag är nöjd, Men magen är inte lika nöjd tyvärr! 

På min fastedagar kör jag en frukost på 50 gr blåbär och ca 1 dl lättyoghurt naturell, ett kokt ägg. Till lunch brukar jag ta en proteinpulver ca 100 kcal. Då har jag 250 kvar till kvällsmålet som brukar bestå av lax och massor av grönsaker och ett stekt ägg eller tonfisk och massor av grönsaker. Känns lite trist men orkar inte byta just nu. Jovisst havregrynsgröt tar jag ibland, med ett halv tärnat äpple (till frukost alltså).

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    16 oktober 2014 04:45

Veckans sista fasta idag. Hoppar över frukost och äter bär till lunch och mannagrynsgröt till kvällsmat.

• Engagerad
    53 inlägg
    16 oktober 2014 06:21

Samma här, fastedag idag.Tycker torsdagar är lite jobbigare än måndagar.Men jag är redo.Har försökt att tänka lite extra på att inte "överäta" på de andra dagarna. Ha en fin torsdag!!

• På gång
    25 inlägg
    16 oktober 2014 12:38

Hej får jag hänga med här också ? började idag och har min första fastedag. Svårt att veta vad man ska äta. Men nu har jag tagit 2 dl yoghurt och en knäckebrödsskiva utan något på och i em blir det grönsaksoppa. men inet lätt detta hoppas jag fixar det. kollade på hur mycket kalorier en grönsaksoppa var på och det var ju inte mycket alls ju till min glädje , då kan jag ju äta något litet till under dagen .

• Engagerad
    53 inlägg
    16 oktober 2014 16:17

Välkommen Penny17

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    16 oktober 2014 18:42

Många morötter blir det :)

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    20 oktober 2014 05:49

Dags för veckans första fasta. Ska på utbildning men har bestämt att det ska gå bra ändå! Äter massor av bär till frukost så står jag mig sen resten av dagen.

• På gång
    25 inlägg
    20 oktober 2014 08:11

Då är det måndag och fastedag min andra fastedag. Testar och äter havregrynsgröt nu på morgonen med rivet äpple på och ser om detta gör att jag blir lite mättare än förra veckan.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    20 oktober 2014 11:50

Måndag och veckans första fastedag. Idag hoppar jag över både frukost och lunch känner mig inte hungrig alls efter helgens utsvävningar.