Mycket engagerad
386 inlägg
Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.
Pepp på er alla.
Testade också havregrynsgröt och blev betydligt mättare än tidigare. Nästa fastedag i morgon! Gjorde pannkakan som någon tipsade om, körde i micron, men fick inte den att stelna ordentligt, kanske ska testa att steka i teflonpanna i stället!
Första fastedagen på veckan, äter lunch och middag.Testade rotmos till middag idag.Gott och mättande.Är dock lite frusen.Någon mer som är extra frusen på fastedagarna?
Jo det är nog ganska vanligt att man blir frusen, brukar dricka varmt rött te, har en mugg stående hela tiden!
Hellen - hur gör man pannkakan? Hur många kalorier är det?
Lätt mellanmål som är lätt att göra och variera!
Tilllagningstid: 5 min
Kcalorier: 172 / portion
Energifördelning (en portion):
Fett: 6 gram
Protein: 14 gram
Kolhydrater: 13 gram
Ingredienser:
0,5 st Banan
1,0 st Ägg konventionellt rått
60,0 gram Keso 1.5% Cottage Cheese - Mini
1,0 gram Kanel
Man kan ju välja vad man vill ha i eller om man inte vill ha något, jag tog bara kanel och vaniljpulver i min. Alltså äkta vanilj inte vaniljsocker!
Tack för receptet
Torsdag och fastedag igen. I dag blev det 1 kokt ägg till frukost och till middag blir det gulaschsoppa (utan potatis).
Fastedag här också. Har ätit hallon till frukost, mannagrynsgröt till kvällsmat och några mandariner.
2 dagars fasta klart för denna vecka :) Har stått still några veckor, men nu äntligen neråt, men inte mycket.Tränat mer och tyngre.Det gäller att inte ge upp fast det inte går lika fort som förut!! Ha en fin fredag.
A73, du byter säkert ut fett mot muskler eftersom du tränar, jättebra!