icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 OKTOBER - DECEMBER 2014

Mycket engagerad
386 inlägg
2 oktober 2014 09:12

Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.

Pepp på er alla.  wink

• På gång
    16 inlägg
    7 oktober 2014 19:00

Hej Paloma!

Tack för tipsen! Jag har delat upp det på två måltider. Ett förmiddagsmål och ett eftermiddagsmål. Jag drack mycket té och vatten, men höll på att bli galen av att inte äta något med socker i.

• Veteran
    1186 inlägg
    7 oktober 2014 19:09

Jag brukar äta 40 g K-special och 1 1/2 dl lättmjölk vid  9 tiden sedan äter jag soppa på rotfrukter eller en naturdietshake vid 15-16 tiden och en I koppen soppa eller en naturdietshake till vid halv 8, jag vill ha lite mat både morgon middag och kväll.

Sötsuget brukar försvinna med tiden och jag längtar mest efter fisk och kyckling de dagar jag inte fastar.

• På gång
    16 inlägg
    7 oktober 2014 19:29

Låter lovande att sötsuget försvinner! Längtar:-)

Jag är ingen frukostmänniska, så att avstå frukosten är det enklaste för mig! Lunch och middag igår, men jag hade gäääääärna ätit något gott till kvällen! Men det ger sig nog:-)

• Engagerad
    58 inlägg
    7 oktober 2014 19:35

Hade min första dag igår... Den gick kanonbra, hoppade frukosten... Drack en stor mugg med te... Och 1/2 liter vatten innan lunchen. Då blev det Viktväktarna nudelsoppa och två finncrisp med mjukost... Och nästan lika på kvällen... Idag har jag ätit normalt samt tränat... Är sjukt taggad på detta :)

• Veteran
    1186 inlägg
    7 oktober 2014 19:43

Katvik, Om du sparar lite kalorier kan du äta några finncrisp med philadelphia en skiva kallrökt skinka och lite paprika, ibland rullar jag bara in en klick philadelphia i skinkan och äter det så.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    7 oktober 2014 19:52

Lillanj - jag tycker rotmos är kanon. Mättande och inte så många kalorier. Brukar även äta mannagrynsgröt med bär. 

Kalvik - tyvärr, mitt sockersug har inte försvunnit och jag har ätit 5:2 nästan 1,5 år men hoppas det går bättre för dig. Jag har varit nikotinist och bytt nikotinet mot socker :(

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    7 oktober 2014 19:52

Vad kul att så många är med i tråden!!

• Engagerad
    53 inlägg
    7 oktober 2014 20:44

Spännande med rotmos, det ska jag prova.Jag är ruskigt enformig på mina fastedagar.Äter kyckling/kött och 2 röda paprikor till lunch och middag.Ska nog börja variera mig lite. Härligt kämpat alla!!

• På gång
    16 inlägg
    7 oktober 2014 21:05

Toppen med alla goda råd:-)

Jag är en fena på att trösta eller fira mig själv.... såååååå det blev ett glas vin och en mörk chokladbit för de sista kcal :-P

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    8 oktober 2014 20:12

Dags för fastedag imorrn. Veckorna rusar fram!