Mycket engagerad
386 inlägg
Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.
Pepp på er alla.
Detsamma här! Jag har förberett en spenatsoppa så jag slipper att stå och laga mat i morgon! Bara min andra fastedag och jag gruvar mig redan!
Samma här, fastedag idag :) Förberedde maten igår kväll.Upplever det enklare.Slippa fundera vad jag ska äta.Allt klart och bara att köra!
Ha en bra dag :)
Veckans andra fastedag........blir lite svårt i kväll när jag ska iväg på ett företags-
föreningsmöte där vi börjar med middagsbuffé.
Lassas, just en sådan dag är perfekt att fasta på för då vet du att du skulle överäta antagligen, ät innan du ska dit så du inte är för hungrig. Du får ju äta imorgon igen
Hoppas det går bra för Er som har fastedagar idag:-D
Jag vet inte om jag skulle klara att ha en fastedag på en dag då jag ska tvingas att se en massa god mat och sitta med när andra äter gott! Jag håller tummarna för dig Lassas!!!
En bra tanke paloma att bära med sig - överätning och det kommer alltid en ny dag...Jag hoppas jag uppnår det någon gång jag också! Jag har redan skjutit på en 2-dag och det är ändå bara min första vecka.....
Katvik, håll bara ut så kommer du dit, jag fastade måndagar och torsdagar för jag vägde mig på fredagar, och det var skönt att börja helgen med lägstavikt.
Försök att sysselsätta dig med saker du tycker om, att läsa, spela spel eller rensa garderober som visserligen inte är så roligt men det får tiden att gå. En dag går ju så fort
Tack paloma:-)
Vanligtvis jobbar jag så då går dagarna megafort, men det är också lättare att äta onyttigt eftersom jag reser mycket i jobbet. Nu är jag hemma p g a en skada och kan inte göra så mycket. På ett sätt kanske det var dumt att börja med 5:2 just nu när jag inte är så rörlig, men å andra sidan så är min förhoppning att jag får in tänket och är mer stabil i mathållningen när jag börjar jobba i november igen. Plus att jag har massor av tid nu att leta recept och planera maten, vilket är toppen:-)
Sådär, veckans andra 2:dag snart till ända. Imorrn är det fredag och då ska det frossas i skaldjur!
Gick sådär med torsdagsfastan. Hade totalt glömt bort mötet annars hade jag bytt dag. På fredagen var jag på kundmöte så det funkade inte då heller. På´t igen på måndag. Nästa vecka har jag inga möten eller liknande så då ska det nog gå vägen.
Kör också på måndag! Överäter när det inte är fasta. Hur tar jag mig ur detta? Är inte hungrig utan bara ätsugen men inte på morötter...