icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 OKTOBER - DECEMBER 2014

Mycket engagerad
386 inlägg
2 oktober 2014 09:12

Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.

Pepp på er alla.  wink

• På gång
    16 inlägg
    6 oktober 2014 15:06

Tack paloma!

Nu har jag gjort mig till Plus-medlem så jag kan få tillgång till lite mer matnyttigt här:-)

• På gång
    16 inlägg
    6 oktober 2014 15:10

Hej Maria23!

Tack för hjälpen:-)

Jag var inte Plus-medlem, så det var därför som jag inte kunde komma åt alla funktioner upptäckte jag, men har fixat det nu!

Jag måste ge mig själv chansen att gå ner i vikt och få bättre ork och det känns roligt att få möjlighet att få pepp och ge pepp tillsammans med andra i samma sits!

Mitt sockerbehov är min största fälla och det som jag verkligen kommer att få jobba hårt för att bli av med!

• Veteran
    1186 inlägg
    6 oktober 2014 15:31

Katvik, jag har ätit efter 5:2 dieten sedan augusti 2013 och jag har helt tappat suget på socker, inte så att jag aldrig äter sött men jag känner inget sug och äter jag fett och socker ihop så mår jag illa.

Du kan läsa om mig som månadens framgångare för denna månaden, där står det hur jag har gått ner 22 kg varav 16 kg av dom med 5:2 sedan augusti förra åretsmiley

Det blir lättare ju längre man håller på.

• På gång
    16 inlägg
    6 oktober 2014 15:33

OJ paloma!

Det var verkligen imponerande och peppande :-D

Grattis!!!

• Veteran
    1186 inlägg
    6 oktober 2014 15:41

Tack, jag är så glad att någon lanserade 5:2 dieten, den passar mig perfekt och jag hade en målvikt på 73 kg men av bara farten blev det 4 kg till.

Nu fastar jag för det mesta bara en dag, och jag har inte behövt räkna kalorier heller. Magsäcken har krympt och jag kan inte äta så mycket längre för jag blir mätt på mindre mat.

Lycka till och Välkommen,  här får du mycket stöd av oss andra som vill gå ner eller hålla viktensmiley

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    6 oktober 2014 17:55

Bra förhandlat Paloma! Jag fick oxå frågan, men valde att inte berätta min historia eftersom jag var tvungen att visa mitt ansikte... 

• Veteran
    1186 inlägg
    6 oktober 2014 18:21

Det var tråkigt Lilltuss, jag förhandlade inte jag sa bara att jag inte vill vara offentlig sedan valde Johan att han ville ha med mig.

Det finns ju personer längre ner på" vi har lyckats" utan bilder om du inte vill synas jag har funderat i ca 4-5 månader om jag överhuvudtaget skulle ställa upp, men jag tycker att det funkar när jag slapp visa ansiktet. Det var aldrig min mening från början att jag skulle visa upp resultatet, det bara blev så.

• På gång
    16 inlägg
    6 oktober 2014 20:38

Hur gör ni andra när ni skriver kaloriräkningen för 5:2. Jag kan inte se att man kan välja det som diet, så jag har lagt in "endast kaloriräkning" i min matdagbok. Men jag får ju en massa outnyttjade kcal då!

Finns det något annat sätt att göra på?

• På gång
    16 inlägg
    7 oktober 2014 18:02

Överlevde min första 5:2 dag igår med ett intag av 508 kcal. Somnade hungrig och med huvudvärk och dagen idag har väl varit sådär. Har fått hålla fast mig själv så jag inte skulle småäta en massa idag. Hittills har jag ätit 986 kcal idag  och mitt mål är max 1600 kcal. Så någon bit ost blir det till kvällsteet:-D

Jag hade tänkt ha mina 2-dagar på måndagar och onsdagar, men den här veckan får nästa bli på torsdag. Känner mig inte riktigt i form för en fastedag i morgon redan. Huvudvärken har inte riktigt släppt och ett litet illamående lurar i kroppen.

• Veteran
    1186 inlägg
    7 oktober 2014 18:53

Det är lätt att få huvudvärk i början när man äter 5:2 jag brukar äta lite saltgurka och dricka resorb eller extra mycket vatten, delar du upp på flera måltider eller äter du allt på en gång?