Mycket engagerad
386 inlägg
Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.
Pepp på er alla.
Issen, ät inte för lite de dagar du inte fastar, normal frukost , lunch och middag så blir du inte så hungrig och sugen på onödiga saker. Det är inte farligt att vara hungrig det går över om man inte fixerar sig vid att man måste äta något, och varför äta om man inte är hungrig?
Paloma- jag är väldigt noga med vad jag äter. Bra råvaror och lagar så gott som all mat själv. Men efter maten blir jag så sötsugen och har så svårt att låta bli. Det är ett beroende som jag har jättesvårt att ta mig ur. Jag slutade snusa för tre år sedan och det var då detta eskalerade även om jag alltid varit svag för socker. Jag har ingen övervikt även om jag inte är trådsmal så vikten är inget problem. Mitt problem är att jag tänker mycket på att äta och smaskar i mig godsaker som inte är nyttigt. Suck.
Jag klarade fastan, men är dålig på att lägga in kcal i matdagboken i övrigt. Känner att jag inte orkar riktigt med den grejer för tillfället. Kommer därför bara att vara uppmärksam på 2-dagarna. De andra dagarna har jag Viktväktarna, så det är ändå inte så mycket kcal så jag borde behöva vara orolig. Men om jag inte fortsätter att gå ner så får jag väl tänka om!
Ny vecka nya utmaningar.
Känns faktiskt skönt att fasta idag, det trodde jag aldrig att jag skulle tycka.
Blir lunch och middag här, fläskytterfile + 2 röda paprikor X2.Riktigt varierat ;))
Hej o Hopp, måndag och ny fastedag, hur många är på??
Jag fastar idag, fyller år imorgon och ska fira med tårta
Hoppas det går bra för er andra!
Vad roligt att hitta denna tråd! Jag är inne på min 3:e 5:2 vecka. Tycker att det går hyfsat, men lätt att äta för lite kcal, det är mitt dilemma, att äta för lite så kroppen svälter och jag inte går ner ett enda gram. Men tycker det här verkar fungera bra! Har en liten fundering! Magen har blivit så underlig, jag har alltid haft problem med trög mage, men sen jag startade med 5:2 så är det nästan tvärtom, nån annan som upplever det?
Fastat idag igen utan några problem. Har ätit kvarg och det var en bra nödlösning när jag inte hade gjort rotmos.
Grattis Paloma, hoppas du fick en toppendag med en god tårta
Tack Lassas det var en god tårta jag bakade, en budapesttårta