icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 OKTOBER - DECEMBER 2014

Mycket engagerad
386 inlägg
2 oktober 2014 09:12

Nu kör vi de tre månaderna som är kvar av 2014. Nog sjutton ska vi klara av det.

Pepp på er alla.  wink

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    27 november 2014 09:21

Fastedag för mig också, började med en förvirrad morgon med alldeles för mycket snozzande, missade både mobil och andra saker när vi åkte iväg till jobbet. Väl på jobbet skulle vi koka varsitt ägg och dricka kaffe till. Vet inte riktigt hur det gick till men vi tog totalfel på kokningstiden så ägget var mer eller mindre rått (uäärk).

Nu kan det bara bli bättre......eller hur?

• Nykomling
    9 inlägg
    27 november 2014 11:12

Åh, inte alls upplagd för fasta idag. Sovit tre timmar, är trött, deppig och förkyld, tillbringat hela morgonen i möte där alla andra åt bullar och jag drack bara the, ska iväg på lunch med en kompis nu som var planerad sedan länge och vet inte hur jag ska hitta något som funkar att äta. En riktig blä-dag. Jag hade kunnat ta ditt råa ägg, Lassas. Det hade passat min sinnesstämning. smiley Tack för tipset om nudlarna. Jag ska testa! Finns energiinnehållet (på svenska) på påsen?

Bra jobbat A73, fyra kilo kvar är ju jättebra! Jag håller med om att december är en svår månad, dels för allt gott som liksom hör till, och dels för att det är mörkt och man är trött och det blir lätt att man kompenserar det med att äta.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    27 november 2014 11:42

Elliane, det borde väl funka med en soppa utan bröd, räksallad eller kokt fisk med grönsaker, så länge det inte är Mac Donalds eller liknande är det bra. Storpepp till dig.

Allt står på svenska på sjögräsnudlarpacketet.

Heja A73, hoppas komma dit jag också!

Håller med om att december kan vara jobbig. I år har vi på jobbet tänkt att ha ett alternativt julbord - lax- och skaldjursbuffé, tror mycket på det, bara proteiner. Sedan kommer jag nog inte undan den traditionella julbordet. Kämpar varje år med att vi ska ha kalkonmiddag istället för det vanliga, är ännu i minoritet men jag kämpar laugh

Jag fortsätter med fastan, gym och kör mina "plankor" 1 minut morgon och kväll + den förträffliga rockringen ca 5 minuter/dag (ex. reklampauser). Vore väl den om jag inte skulle klara mig under december.

• Veteran
    1186 inlägg
    27 november 2014 12:12

Håll ut allihopa snart vänder det mot ljusare tider, jul och nyårsafton är bara två dagar resten är mellandagar att vara nyttig på och ta långpromenadersmiley

• Nykomling
    9 inlägg
    28 november 2014 10:34

Åh. Jag bröt fastan igår. Första dagen jag inte klarat det. Jag är så förkyld och deppig och trött. Det gick bra frukost och lunch, och middagen var någorlunda okej men sen blev det godis på kvällen. Dock orkar jag inte äta lika mycket som förr. Men ändå. Det känns som ett stort misslyckande. Deppigt. Tur att det är lätt att komma tillbaka. Jag kan inte ta fastedag idag, imorgon eller på söndag, men nästa chans kommer ju på måndag så det är väl bara på't igen då.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    28 november 2014 17:31

Mät och vägdag idag.......har inte hänt något. Har kört ett hårt pass på morgonen och sedan på eftermiddagen var jag på rehabmassage.Tänk att på tre gånger har han fått mig från att ha varit stel som en pinne på axlar och skuldror. Denna gång kom han djuuuuuupt ner i musklerna utan att jag lyfte från massagebänken. Nu ska jag  bara fortsätta träna och köra lite övningar för "underhåll" av kroppen.

Elliane, det blir så ibland, det är bara att "bryta ihop och komma igen" Det blir säkert jättelätt och bra nästa vecka när du inte är sjuk längre. Ta hand om dig och var lite snäll mot dig själv under tiden du är sjuk.

Ha en trevlig helg

• Engagerad
    53 inlägg
    4 december 2014 16:36

Hej allihopa!

Hoppas att ni mår bra i juletider.
    Jag kör på som vanligt med mina fastedagar, skönt att ha motivationen kvar.Är dock lite enformig i min mat dessa dagar.Skulle behöva hitta något bra och mättande.Soppa kanske?

• Veteran
    1186 inlägg
    4 december 2014 18:00

Jag fastar bara på måndagarna nu när jag nått min målvikt, det räcker fortfarande efter flera månader. Om jag äter soppa så brukar jag koka på rotfrukter och ibland har jag lite kycklingfilé i om jag vill ha lite proteiner.

Hoppas det går bra för er andra också så här veckorna innan julsmiley

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    7 december 2014 12:35

Är igång igen. Ätit mannagrynsgröt och hallon till lunch. Till kvällen blir det räkor.

• Mycket engagerad
    122 inlägg
    9 december 2014 18:49

Fasta igen. Ätit hallon, morötter, pomelo och mannagrynsgröt. Jag brukar bli frusen på mina fastedagar men efter mitt uppehåll verkar det försvunnit. Hoppas det fortsätter så.