Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.
Veteran
5155 inlägg
Fastedagen slut och det har gått bra, nu hoppas jag på något minus imorgon, hoppas det har gått bra för er andra också :-)
Jag ska på bio imorgon kväll så det blir kanske vägdag för mig imorgon i alla fall :) Ska tänka på saken, annars så blir det en till bio kväll utan något att äta, eller jag kan kanske ta en naturdiet bar på bion förstås :)
Får jag hänga på i den här tråden? Tänkte börja min första fastedag imorgon och kan behöva lite pepp. :)
Pepp i massor juu91 och välkommen :)
Blir nog lite blandat 5:2/16:8 för mig närmaste tiden och så samlar jag mod och styrka att sätta igång med träningen. Lilltuss ungefär så har mina dagar sett ut...förutom Lussebullen till fikat (bad girl). Lassas hoppas verkligen att du kryar på dig ordentligt...brusten blindtarm är ju som sagt inget att leka med, vilket man förstår om man ligger inne så länge. god bättring till dig.
God morgon allihopa, vägningen avklarad och det blev -0,3 så dagens vikt är 76,6. Det var bra att det blev minus i alla fall, jag har gått ner bra de senaste veckorna så nu väntar väl en platå. Jag har haft ischias tror jag, så det har inte blivit några promenader denna veckan. Kul att du hittade hit Juu91 :-) Nu önskar jag er alla en trevlig lucia och helg!
Tack Luggan, Det är så skönt att vara hemma. Ligger mest och jäser i soffan med datorn på magen eller tittandes på tv. Ska verkligen ta det lugnt och sköta mig ordentligt för jag vill verkligen inte tillbaka till sjukhuset. Önskar alla en trevlig lucia.
Grattis till viktminskningen paloma! Jag inser såhär i efterhand att jag valt en ganska dålig dag att börja fasta på. Lucia, och jobb på café till sent in på natten. Men hur är det, får man bryta fastan vid 00.00, eller måste man gå och lägga sig och vänta på morgondagen? Kunde kanske behöva en smörgås där omkring nämligen, för att orka de sista timmarna på jobbet.
Tack!Juu91: Jag brukar fasta måndagar och torsdagar, då äter jag min sista måltid på söndagskvällen sedan på måndagen äter jag 500 kalorier fördelat över dagen och försöker dricka minst 1,5 liter vatten, och så på tisdagsmorgonen äter jag frukost vid 9 tiden. Det har funkat för mig, jag brukar äta frukost för ca 200 kcal middag på ca 120-180 kcal och det som blir kvar efter det äter jag till kvällsmat. Sedan gör jag om allt från onsdagskvällen då jag äter kvällsmat vid 8 tiden på kvällen och 500 kcal på torsdagen och vanlig frukost på fredagen. På det sättet så fastar man inte på de dagar man brukar äta lite extra gott. Jag har gått ner ca 3 kg de senaste 3 veckorna så detta var i minsta laget, men nu har jag 2,6 kg kvar till mitt mål, så det kommer nog att vara svårare att gå ner så mycket. Jag har gått ner 8,2 kg sedan jag började med 5:2 i augusti, med 3 veckors uppehåll pga förkylning och 50 års-firande, men från början har jag gått ner ca 14,2 kg.
Över 14 kilo är ju jättemycket! Vad kul att det går så bra för dig! :D Hittills går min fastedag ganska bra. Fast jag har inte ätit något förrän nu. Gjort något så ståndaktigt som att laga flera olika maträtter till matlådor, räknat ut kcalvärdet, och lagt in i frysen. Utan att äta! Wiho. Nu blir det soppa här. :). Ska försöka vänta med mat till imorgon vid frukost.