icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Start 29/7-13

Veteran
5155 inlägg
28 juli 2013 14:11

Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.

• Veteran
    1186 inlägg
    19 december 2013 18:50

Kul att se att vi håller i även vid jul Thyndra, jag ska fasta måndag innan jul men med lite frukost och 2 naturdiet så att det blir 3 måltider. Det blir några kalorier över det jag brukar äta ca 570 kalorier närmare bestämt, men man ska ju orka med alla julförberedelser dagen innan också. Får se hur det blir dagen innan nyår. Bra idè med en ny 5:2 tråd så det blir lite nytt på det nya året.

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    19 december 2013 21:18

...undrar om jag borde väga mig snart? :-) Har känt mig grymt omotiverad senaste tiden... Två gånger i veckan äter jag bara ett mål mat (middag), men vi har varit utan kök ett tag - så jag har inte räknat kalorier utan nöjt mig med det huset bjuder. Bra med ett nyår, så man kan ta nya tag. ;-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    20 december 2013 08:27

Blickar tillbaka så här i slutet av året... :-) Har kört LCHF i några år, & kompletterade med 16:8 under våren. Funkade inte speciellt bra. Gick över till 5:2 efter sommaren... hade en seg start, men i början av september tog jag tag i det lite mer ordentligt. Och faktiskt... det verkar funka! - 6,2 kg3,5 månader. Känns helt ok med tanke på att jag knappt behövt jobba för det. :-) 6,6 kg kvar till målvikt, som jag är nöjd om jag nått till sommaren. Som sagt... sakta men säkert.

• Veteran
    1186 inlägg
    20 december 2013 10:02

Om jag gör en utvärdering på min 5:2 diet så kan jag säga att den fungerar. -8,8 kg 3 månader och 3 veckor. Dagens vikt blev 76 kg så - o,6 kg från förra fredagen. 2 kg kvar till målvikten, men det får jag ta tag i efter nyår, jag tänkte fasta dagen innan jul om det passar. Trevlig helg på er alla :-)

• Veteran
    5155 inlägg
    20 december 2013 18:27

Väg dag imorgon sen så ska jag utvärdera också, eller om jag vägar vänta tills nästa lördag ;)

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    21 december 2013 18:00

Jaaaa en ny 5:2 tråd för 2014 vore kanoners :)

• Veteran
    5155 inlägg
    21 december 2013 18:41

Då fixar jag till en ny tråd när vi byter år :)

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    21 december 2013 22:35

hej allihopa! känns som jag missat en hel del i den här tråden, haha. Jag har haft en jobbig period som äntligen börjar reda upp sig nu. Men har ätit lite för mycket, (alldeles för mycket) har dessutom varit förkyld i några veckor nu så har inte kunnat träna :( men trotsade detta idag och vägde mig, trodde domen skulle vara tuff, men den visade +300 gram. Haha så jag kände mig lite löjlig som hade varit så nojig.. Jag kommer hänga med till 2014 tråden sen, bra idé! :)

• Veteran
    5155 inlägg
    22 december 2013 08:54

En välbehövlig fasta blir det idag :) Och lite julklapps inköp :)

• Veteran
    5155 inlägg
    22 december 2013 08:58

Keighlee, jag har mycket att träna på när det gäller det där. Känner mig nojig bara för att det är julafton på tisdag och att mina rutiner rubbas. Jättebra träning !!!