Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.
Veteran
5155 inlägg
Det var väldigt bra gjort! Har du ätit dina 500 kalorier idag? Om du har fastat idag så ska du äta upp alla 500 kalorier under denna dagen. Det går bra nu men det har tagit tid att gå ner så mycket, jag gick upp en del i vikt i början av året så det mesta har varit gamla kilo :-)
Väger mig imorgon bitti. Jag har varit utan ström i ett dygn nu, så det blev minimalt med mat under dagen. Bara en väldig massa motion :) Det blev en rejäl middag ikväll istället..... hur jag nu ska våga väga mig imorgon .....
- 0,8 kg nu är jag under 80, 79,6 kg stod vågen på idag :) Bara 6 hekto kvar nu sen så är det - 25 kg sen den 4 juli :)
Wow Thyndra, vilken resa :)
för två år sedan så gick jag ner 50 kg på 6 månader...... men å andra sidan så tror jag att jag har njutit lite mer när jag fuskar en dag i veckan. Och håller mig till lite flera kalorier dom andra dagarna :)
Grattis Thyndra! Nu vet jag inte hur det ska gå med viktminskningen i julstressen, men jag kör på med fastedagarna och så får det bli som det blir. Ha en trevlig lördagskväll!
Jag tycker ni verkar vara jätteduktiga! Har lite funderingar kring min fastedag igår. Det hela gick väldigt, väldigt bra tills jag provsmakade en godis på jobbet (hade 80kcal kvar). Då kunde jag liksom inte sluta. Är lite besviken på mig själv och kom nog upp i ungefär 700kcal istället för 500 som det var tänkt. En annan sak är att jag inte kommit igång med maten förrän nyss nu dagen efter. Har helt enkelt inte känt mig hungrig. Dock småätit lite godis hela dagen.. Allt detta julgodis! Testar att fasta imorgon istället, så får vi se om jag har mer viljestyrka då.
Småätandet är ju livsfarligt. Det blir fasta för mig idag, har köpt kålrötter och ska göra rotmos. Rotmos och Viktväktar korv tycker jag är toppen, lite kalorier och mätt blir jag. Soppa blir det också, ja å kaffe förstås :)
Vad duktiga ni är allihop....fastar duktig era två dagar och går ned i vikt : -) Själv har det blivit lite halvdana fastedagar senaste veckan...typ 2 "lågkcal" dagar och jag var inne på att skippa fastedagarna helt tills efter julhelgerna ,men både jag och kroppen längtar efter en fastedag redan nu känner jag så det får bli fasta imorgon och då är det inte nåt "Julmysande/dagis/fritidstillställningar " som stör heller....jobb på dagen och ensam hemma på kvällen... Har ju en ganska tight nyårsklänning jag måste komma i så får ju inte svälla upp för mycket i juldagarna ...så en liten fastedag innan nyår vore ju inte fel...
Men... vad hände!? Fastedag idag? Eller, ja... det lär ju bli mer än 500 kcal, men bara ett mål mat iaf. *haha* Ja, så kan det också gå!