icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Start 29/7-13

Veteran
5155 inlägg
28 juli 2013 14:11

Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.

• Veteran
    5155 inlägg
    26 december 2013 12:47

Så har jag börjat dagen med att vara sjuk, för mycket fett och onyttigt fungerar inte så bra med gallan bortopererad. Så fort jag kvicknar till så får det bli en naturdiet shake :)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    26 december 2013 16:34

Fastar också idag! Skönt att höra att det finns fler "präkton" än jag! *haha* Skämt åsido. Fasta och fasta... jo, jag äter ju EN gång idag - så som jag brukar göra på mina :2 dagar. MEN. Jag räknar inte kalorier. Funkar faktiskt rätt så bra det också! I alla fall gick jag ner under de veckor jag gjorde så innan jul (vi renoverade köket - inte läge att vara kinkig). Stort PEPP till alla! Och glöm inte... Det är inte vad du äter mellan jul och nyår... Det är vad du äter mellan nyår och jul! Alltså: Sätt fart igen i januari, även om det gått åt pipsvängen nu under jul! Baddräkt 2014 - here we come! ;-)

• Veteran
    5155 inlägg
    26 december 2013 17:51

Avnjuter precis rotmos och julskinka :) Vet inte om jag hittat något annat gott med så lite kalorier i som just det. Imorgon så är det vägdag igen, hoppas att jag inte gått upp alltför mycket i vikt. I viket fall så tänker jag inte bry mig så mycket, nya tag i januari igen :) Pepp och Kram till er alla !!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    26 december 2013 22:34

Heja Thyndra! Jag tänker inte heller bry mig. Funderar bara på en sak... Varför valde jag att göra hemmagjort fröknäcke just idag? Ni skulle höra min inre monolog - haha - ska jag eller ska jag INTE äta en macka? Jag ska INTE! Inte idag. Men i morgon! :-)

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    26 december 2013 22:46

*haha* Googlade normalvikt för min längd och inser att jag antagligen kommer att vilja sänka min målvikt... Är 168 lång och har 62 kg som målvikt... alltså BMI 22. Slutsats: Inga fröknäckemackor för min del ikväll. BASTA! ;-)

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 12:48

Avslutar med att ta en ofrivillig dag med fasta. Magsjuka verkar vara på gång och då tror jag att min mage blir mycket glad över att få ta det lugnt den näst sista dagen på året. Någon av er andra som hakar på idag ????

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 12:48
  • Veteran
    1186 inlägg
    30 december 2013 15:10

Thyndra tråkigt med magsjuka, jag fastar just nu men jag kan inte lova att det blir hela dygnet. Min man så att nu när vi är barnlösa ikväll så skulle vi kunna ha lite myskväll, han hade glömt att jag fastar. Låter lite lockande faktiskt, på torsdag är det fasta igen, annars blir det när helgerna är slut. Gott nytt år på er alla, så syns vi på nya tråden.

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 19:13

Det har gått bra idag, magen är bättre och jag tror att den gillar lågkalori idag. Rotmos med julskinka till efterrätt keso och apelsin. Imorgon blir det god mat och hemgjort godis. På torsdag är det fasta igen och så kommer man så smått in i gamla vanor :)

• Veteran
    5155 inlägg
    30 december 2013 22:37

Ren tortyr att göra godis samma dag som man fastar, men nu är det gjort och jag har överlevt :)