icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

5:2 Start 29/7-13

Veteran
5155 inlägg
28 juli 2013 14:11

Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.

• Veteran
    5155 inlägg
    22 december 2013 18:49

Fortfarande nojig, jag föll och åt av mitt hemmagjorda godis. mandelmassa kulor som jag doppat i smält blockchoklad och rullat i cocos. Så kommer jag på hur jag tröstar andra, det är inte kört bara för ett litet misstag. Det är bara att inse att jag inte behöver fortsätta att missbruka resten av dagen bara för lite godis. Så bra !!! nu är magen full med grönsakssoppa och en skinksmörgås och det får vara nog för idag.

• Veteran
    1186 inlägg
    22 december 2013 18:56

Jag har ätit pannkakor idag, och verkligen njutit av dom. Imorgon är det fastedag igen. Jag tänker inte ha dåligt samvete när jag äter det jag tycker om, detta är livet och det kommer alltid att komma saker man vill äta som man inte får, det är bara att ta tag i det igen. Ingen människa kan avstå från att stoppa fel saker i munnen, och när det väl är gjort är det bättre att njuta än att ha dåligt samvete, för då är det verkligen i onödan ;-)

• Veteran
    5155 inlägg
    22 december 2013 19:17

Bra sanning det där paloma :)

• Veteran
    5155 inlägg
    23 december 2013 09:12

Paloma, fastar du med mig idag??? Det känns verkligen motigt nu, igår sprack det och det måste vara första gången som jag fuskat bort en dag som jag skulle fasta på. Skyller på att egentligen så hade jag bestämt mig för måndag och torsdag, nä dumt att skylla på något alls. Det är som det är bara :) pepp till oss som fastar idag !!

• Mycket engagerad
    247 inlägg
    23 december 2013 14:19

Här fastas det också idag! Hur går det för er andra? Inga problem alls här nuförtiden... :-) Ser fram emot sommaren, då tänker jag vara i mål. Go Juuuul!

• Veteran
    1186 inlägg
    23 december 2013 14:23

Ja Thyndra jag fastar idag, sitter just och dricker en naturdietshake till middag, ska dricka en till senare ikväll. Det är tur att om man faller så kommer det alltid en ny dag som man kan fasta på. God Jul på er alla som både fastar och inte fastar. En extra pepp till dig Thyndra.:)

• Veteran
    5155 inlägg
    23 december 2013 20:13

Tackar paloma !! 15 km bungypump promenad och sen styrketräning, så har det blivit rotmos och julskinka. Kaffe till efterrätt, nu är jag mätt och belåten. idag så har det gått hur bra igen. Imorgon förmiddag så blir det promenad med hundarna så att jag kan kasta bort samvetet när det är dags för julfirande. Kramar i massor till er och nästa fasta blir på torsdag, jag har rotmos kvar :)

• Veteran
    5155 inlägg
    25 december 2013 12:06

Är det jul så är det !! Min son som är vegan har inte några större bekymmer men annars så äts det rätt friskt. Imorgon så blir det dock fasta igen, någon annan som också ska fasta imorgon. Känner att jag behöver stöd :)

• Veteran
    1186 inlägg
    25 december 2013 16:04

Thyndra: jag fastar imorgon, en del julmat har det blivit och risalamalta, men det skadar inte att fasta mellan varven ;-)

• Engagerad
    94 inlägg
    26 december 2013 08:45

Imponerad av alla duktiga fastare :-) ....för egen del tror jag att första fastedagen blir 8 el 9/1 och sista var den 16/12....Skulle vilja klämma in en fastedag den 30/12. Kommer i alla fall försöka återgå till Lchf- kost och lchf -mys resterande av ledigheten är det tänkt...slut på grötfrukost, ost och skinkmackor på kubb och chokladpraliner.....Får se hur jag gör nyårsafton och nyårsdagen.. Tanken är även att komma igång och röra på mig igen blivit alldeles för mycket stillasittande under juldagarna....senaste promenaden var den 22/12 !!! Köpt Annika sjöös bok ( bra träning) och Jonas Bergkvist ( om träning + lchf) som jag nu läser och tänker försöka använda mig av....