Hej! Startar upp en ny 5:2 tråd. Jag tänker köra igång den 29 juli och ha måndagar och torsdagar fastande. Min plan är att leva på te och grönsakssoppa dom dagarna jag är hemma och när jag jobbar så kommer jag att ta med mig nutrilette. Dom övriga dagarna så tänker jag vara noga med att skriva in allt jag äter. Lite motion är heller inte fel, så nöta på motionscykeln ska jag också göra. Hoppas att ni är flera som tar chansen och hoppar på tåget !!! Pia Grönsakssoppa 6 lökar, 2 gurkor, krossade tomater, morötter, 1 vitkålshuvud, buljongtärningar. vitlök koka i ca 40 minuter och slå sönder med en stavmixer. krydda, jag brukar ha i chili pulver Det är är nån variant av bantarsoppan, och när jag gör den har jag i lite av varje. Det enda som jag alltid har i är Vitkål och lök.
Veteran
5155 inlägg
Lilltuss, så där brukar tisdagarna bli för mig :) Söndag är en bra dag att fasta på tycker jag, även om jag är sugen på ALLT just nu. Men bara sugen, absolut inte hungrig för jag har precis ätit rotmos o vv korv. Nu får jag klara mig på soppa till kvällen.
@Thyndra: Vill du slippa suget? Säger bara... LCHF! :-) (Jag kör själv LCHF med fusk, dvs syndar lite på helgerna.) //Hälsar en fd evighetsmedlem på VV.
Jag har hunnit med LCHF också, lilltuss och vet att du är en fan av det :) Alla sätt är bra utom dom dåliga, för min del så tycker jag nog att psyket spelar den stora rollen huruvida man har sug efter att äta eller inte. Jag håller mig nog till att räkna kalorier, det fungerar bra och suget beror mest på att jag sitter och stirrar på dumburken med en tråkig förkylning i kroppen. En kopp kaffe kan säkert hjälpa mig, så det blir en sån :)
Nu börjar jag tappa sugen för att fasta igen kör nu denna veckan men ingenting händer ju längre har istället gått upp i vikt så det känns ganska trist. undrar vad jag gör för fel. Äter ju min Lchf-mat med ganska mycket slarv i speciellt i helgen och har varit så förkyld denna veckan som gått och då är det så lätt att trösta sig med en glutenfri bulle till fikat. Undrar om den har gjort att jag gått upp, ja jag vet inte. Men händer det inget den här veckan heller då slutar jag med att fasta ett tag för varför plåga sig att gå hungrig 2 dagar i veckan när man går upp i vikt istället för att gå ner. Nu är jag uppgiven på detta. Börjar nog istället med enbart min Lchf-mat men ska försöka dra ner på hur mycket jag äter för jag har inte varit speciellt aktiv med någon motion heller. Idag så fastar jag i alla fall, men får se framöver. Hur går det för Er andra tro. Pepp till Er som gillar och går ner av detta.
Jag tycker att det går bra med fastan, men mina helger är lite för matrika speciellt så här innan jul. Att fasta efter helgen är något jag längtar efter, jag mår inte bra av slarvet på helgerna och tycker att man tömmer ut allt skräp när man bara äter nyttigt och lite på fastan. aregnisw: du har ju svaret själv på din fråga om vad du gör för fel, när man fastar så är det bara några 1000 kalorier mindre man äter, och dessa äter man lätt upp om man slarvar flera dagar och när man inte rör sig. Det finns ingen bantningsmetod där man kan slarva med maten och inte röra sig, och vänta sig viktminskning, hårt men sant. Hoppas du hittar ett bra sätt att fortsätta på, lycka till alla ni som fastar idag!
Jo du har nog sant paloma jag gör helt fel men får ta och ändra på det efter alla helger igen. Sötsuget sätter till och sen har jag lite problem att träna hårt med men man får göra det bästa av sin situation och jag ska nog hitta något sätt du ha det bra :)
Fastedag idag :-) och efter övervägande och känslan i min mage igår ( efter en hel del socker och mjölmat senaste veckan), så är tanken en 5:2 och lchf ( + frukt) vecka innan riktiga julhelgen/veckan kommer ...då jag lär falla i "kolhydratsträsket" igen.... Nästa fastedag blir på torsdag och sen är det julledigt i typ 2 veckor förhoppningsvis....mycket promenader + de "dagliga 8 minuterna" och ett och annat "hemmapass" och lagom med matnjutning är tanken :-)
aregnisw, utan två fastedagar så hade du nog gått upp ännu mer. Det är i alla fall inte fastan som gör att du inte går ner i vikt...... det är nog snarare dom andra 5 dagarna som ordnar det. Visst är det tufft många gånger, det gäller att inte ge sig och att skriva upp allt man äter.
Hej alla 5:2:are, har ni slutat fasta så här innan jul? ;-) Själv fastar jag idag, men känner mig lite hängig. Hoppas att jag inte ska bli sjuk nu innan julen, visserligen är det min man och mina barn som brukar klä granen, göra julgodis och göra Jansson. Min man vill plocka ihop Jansson, för då kan han skryta med att det är han som gjort den fast jag både skalat potatisen och stekt löken. Lycka till ni som fastar idag också!
Nog tänker jag hålla i, fastade söndag och tisdag den här veckan. Nästa så blir det nog måndag och onsdag eller måndag och torsdag. Och lika på nyårsveckan. Ska jag starta en ny 5:2 tråd på Nyårsdagen ??? Det vore kanske en idé, vad tycker ni? Så blir det lite nystart på 2014 :) Och så kan vi kanske skriva ner målsättningar för jan-mars ?? Tala om vad ni tycker.