Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Härligt Karanna och grattis till din seger! Ät innan dopet och se till att äta mat med lite kalorier, typ grönsakssoppa m.m så du kan spara dina kalorier till dopet. Om du känner att du INTE fixar att äta på dopet för att du tror att du ska börja hetsäta iom att det är mycket sötsaker och kolhydratbomber så bestäm dig isåfall att du INTE äter överhuvudtaget på dopet utan att du äter hemme innan istället. Vilket val gör du??? Peppkram och lycka till!
Det är jättesvårt! Jag räknar med att vi inte är hemma förrän efter 4-5 timmar och att vara "duktig" och inte äta något alls ökar istället risken för att jag ska börja hetsa så fort vi kommer hem då jag kommer vara gör hungrig!!! Jag tänker nog äta en bit smörgåstårta och försöka stå över tårtan och kakorna. Tårta i alla dess former är en mkt svag punkt hos mig, älskar tårtor, ja kakor oxå för den delen. Får nog i vilket fall äta något innan vi åker för att inte vara allt för hungrig. Vilka problem man har, borde egentligen bara slappna av och vara glad över att man blir bjuden på så god mat, bara sätta sig vid dukat bord och äta! Hur går det för er andra?
Karanna se bara till att du är mätt innan du åker på dopet så ska du se att det går bra idag. Du är ju medveten om hela situationen! Lycka till! Peppkram!
Min helg har varit helt okej tycker jag! Har hållt mig till min diet förutom igår, lördagar är ju mina "ätardagar". Måste få unna mig en dag i veckan - annars kan jag aldrig hålla mig till dieten. Jag frossade dock inte igår, utan åt med måtta och därför känns det extra bra! Har dock inte tränat denna veckan eller cyklat till jobb som jag brukar pga. min nackspärr så jag vet inte om det trillat av så mycket vikt. Upp ska jag inte ha gått iallafall!! :)
Härligt, en ätardag är bra om man inte hemstäder den dagen.
Hej undrar om jag får vara med i denna grupp eller om det är fullt? Jag väger nu 68,4 kg, och då borde min målvikt den 24/12 vara 63,5 kg.
Det gick helt åt skogen på dopet idag, dubbla portioner av ALLT! Åt tills jag skämdes, herrejösses.......... Tvingade iväg mig själv till träningen ikväll trots maten uppe i halsen....blev TVÅ spinningpass i rad.....för att kompensera kalasandet borde jag suttit kvar på spinningcykeln hela natten.........ska inte väga mig förrän på onsdag nu! Måndag imorgon = nya tag. Så jäkla uttjatat men så länge man inte ger upp helt utan kämpar på så finns den någon liten glöd kvar inom en att man en dag ska lyckas.....
I fredags joggade jag 45min & åt bra på kvällen, blev några godisbitar, dock! På lördagen klarade jag mig hela dagen, men till middagen på kvällen med gäster åt vi Gulaschsoppa m hemmabakat bröd & mkt smör! Till förrätt Spansk skinka med bröd att dopp i olja & salt, efterrätt marängtårta & sen lite chips, dippa & godis på det! Så idag började jag dagen med att springa en runda på 30min & sen var jag på bio i eftermiddag med barnen & vem åt mest godis? Jag, så klart! Så det fick bli en joggrunda till nnu ikväll på 45min! Få se hur många kg jag backade denna helgen, men det går ändå ner ca1kg/ vecka för mig, så jag är nöjd med det!
Hur blir man med i gruppen/utmaningen? Ny här!
Hej, undrar om man kan gå med i denna grupp?