icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 september 2012 05:50

Ja det är mitt mål med at få se en 5:a istället för en 6:a, om några veckor så är jag där! Jag står stadigt still på mina 62,0 kg. Mina hormoner spökar tyvärr, jag äter och tränar bra! Ska precis iväg på min PT träning, underbart! Och sedan ikväll blir det powerwalk och jag ska grejsa och fixa hela dagen så jag lär röra på mig. E@a, nu när du har fått en förkylning så tänk på att du måste vara strikt med maten annars är det lätt att tappa fotfästet. Tycka synd om sig själv och unna sig både det ena och det andra, det är inget bra för vågen eller självkänslan efteråt. Kämpa på alla och peppkram på er!

• Veteran
    1310 inlägg
    26 september 2012 07:43

Jag står kvar på samma vikt som förra veckan! Det blir så när jag har min jobbvecka, kan inte träna så mkt som jag borde + att helgens goa lever kvar till torsdag! Men snart är det ledig vecka & då J-vlar!!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    26 september 2012 08:08

Ledig en hel vecka? Vad jobbar du med Camilla? Håller med om att det är lättare att sköta sig när man är ledig, kämpa på!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 september 2012 08:15

Tycker ni att det är lättare att sköta sig när ni är lediga, ja det kanske är så men jag tycker att det är så lätt att småäta när man är hemma. Jag slutade ju jobba förra året och har gått hemma i ett år nu och jag vet inte...det där med småätandet är ju sååå gott och livsfarligt! Men lättare hemma än på jobbet! Jag har ju ändå gått ner 10 kg mitt sista år.... Hur går det för er andra? Peppkram nu kör vi järnet denna vecka så vi får - resultat på onsdag nästa vecka!

• Mycket engagerad
    261 inlägg
    26 september 2012 08:23

75,9 kg Jag blir lite trött igår låg den på 75,3 men jag har träningsvärk och ägglossning. Imorgon är det säkert bättre. Ska dra ner lite på mjölkprodukter och se om det hjälper. Ska även begränsa nötterna. Motionerar som fasen men det verkar inte hjälpa! Funderar på periodisk fasta! Är det någon här som testat?

• Engagerad
    65 inlägg
    26 september 2012 09:18

Jag tycker att det är mycket lättare att småäta hemma, trots att jag aldrig har godsaker hemma. Kan småäta på allt möjligt, haha. Bättre på jobb då man har fasta raster och fasta rutiner, då kan man ta med sig bra mat och planera för den. Morgonvikt: 57,0 kg -0,2 kg trots den dåliga veckan, kan bero på att jag skärpte mig sista dagarna nu :) Nu kör vi.

• Veteran
    1310 inlägg
    26 september 2012 10:25

Karanna: Jag jobbar som väktare, men jobbar bara halvtid, så då blir det varannan vecka. Skönt på ett sätt mindre skönt på ett annat!!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 september 2012 11:55

Tjerjer, jag har skrivit om PF periodisk fasta i något av dessa inlägg, så rulla bakåt och läs på! Där står allt ni behöver veta! Jag själv kör PF sedan 8 veckor tillbaka, funkar kanonbra! E@a, jag förordar INTE pulver/shaker utan jag förordar ren naturlig mat, ta bort mjölkprodukter, gluten och kolhydrater! Back to the old days, stenåldern! Kött med sallad, eller rättikagratäng istället för potatisgratäng, stek i kokosolja och ha en msk i kaffet/te per dag. Goda smarriga soppor med lite grädde i mättar kanon, men tillsätter du mer fett i maten måste du ta bort kolhydraterna. Inget vanligt bröd/pasta/potatis/ris. Jag bakar mitt bröd på kokosnötsmjöl och mandelmjöl, en skiva står man sig långt på med mycket pålägg. Ägg är kanonbra och innehåller massor av proteiner som vi måste ha. Försök äta mer protein som du håller dig längre mätt på. Vill du har mer stalltips och recept så hojta till, jag är en "expert" inom detta, he he he! Peppkram och bra kämpat alla!

• Veteran
    1732 inlägg
    26 september 2012 11:58

Anza, har jag missat dig de andra veckorna?

• Veteran
    1732 inlägg
    26 september 2012 12:43

Ost Ost i alla dess former är något man normalt kan äta mycket av då man äter LCHF. Ost innehåller vanligen mycket lite kolhydrater men som alltid är det viktigt att läsa på innehållsförteckningen. Det finns ostar som innehåller noll gram kolhydrater per 100 g och det finns de som innehåller betydligt mer. Ett tips är att undvika färdigriven ost i påse - för att osten inte ska klumpa sig har tillverkarna ofta tillsatt potatismjöl eller annan form av stärkelse vilket ger onödigt hög halt av kolhydrater. Ett bra mellanmål när man blir sugen är att äta en bit brieost eller Babybel-ostar. Just Babybel-ost är bra att ha med sig när man är hemifrån då de håller länge utanför kylskåpet och är bra förpackade och lätt kan finnas med i väskan. Det finns de som begränsar sitt intag av mejerivaror och däribland ost då de ser att det hämmar viktnedgången. Andra har inga problems alls med att äta ost - det varierar och man måste själv komma fram till vad som är en lagom nivå. Det är inte kolhydraterna i osten som hämmar viktnedgången - det är ofta inte så hög halt kolhydrater i ost - utan mjölkproteinet i osten som är boven i dramat.