Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Godmorgon på er! Har precis varit ute på en 3,5 km promenix med vovven! Om nackspärren bara släpper liiite till idag så sticker jag till gymmet ikväll. Vägde mig i morse, 57,9 stod vågen på. Ingen direkt viktnedgång denna veckan men iallafall inte en uppgång sedan start! ;) Nu har vi fått helt klart från arbete och hundvakt att vi sticker till Thailand i januari - OCH DÅ VILL JAG JU VARA SNYGG. Så nu blev jag extra taggad. Ni är så flitiga alla!
Åhh vad skönt Ilinis, älskar Thailand! Vi åker också dit eller rättare sagt vi gör en rundresa mellan jan-mar, Borneo, Thaliand, Vietnam och Kambodja. Ska möta upp lite svenska kompisar i Thailand, mysigt! Duktig du är som inte går upp! Peppkram och hoppas du kan hoppa in på gymet ikväll!
Att komma igång! 1. börja redan nu, på en gång- utan att vänta till imorgon eller middagen 2.drick mycket vatten, för att bli av med extra vätska i kroppen 3. planera varenda måltid som om det varit ditt jobb 4. undvik att ”gottgöra” genom att hoppa måltiderna 5. undvik att ta igen med en massa träning. Gör det som du har bestämt dig för idag. Inte ta flera dagars förlorad träning. Du kommer aldrig ikapp, tro mig. 6. påmin dig själv om hur du mådde när du åt bra och tränade bra. Inse att du har kommit långt! 7. rör på dig, svettas! 8. låt inte en dålig vecka bli en dålig månad! 9. grönsaker är dina vänner 10. upprepa detta imorgon! Och så kom ihåg: det vi gör varje dag som ger resultat!
Gud vad härligt det låter det med! Vi ska vara i Thailand i fyra veckor och åka runt lite. Har planerat att åka till Koh Racha/Raya, Koh Samui, Koh Tao, Koh Phangan. Har Phuket som utgångspunkt. Något du vet som jag bara inte får missa kanske? Var tre veckor med Aonang som huvudpunkt förra vintern. Åkte runt på alla småöar runt omkring och tog dykcertifikat. Sitter och äter lunch nu, storstädar hela radhuset idag (precis blivit klara med köksrenoveringen). Smaskar på lite turkisk yoghurt med blåbär. JÄTTEFINA tips för att få en bra start!! :)
Åhh det låter underbart Ilinis. Jag hade nog inte haft Phuket som utgångspunkt utan Koh Samui istället. Jag älskar Koh Tao och Koh Pangnan, mina favvoöar. Jag har varit i Thailand ca 20ggr och det är verkligen ett av mina favvoländer. Denna gången ska vi åka till Koh Lipe då vi ändå kommer att vara i Malaysia. Men nu såg jag att Koh Racha ligger vid Phuket så det kanske blir bra ändå =) Jag älskar också Khao Lak och hotellet La Flora, sååå vackert, 37° i havet, ahhhh! Dit ska vi också =) Nu ska jag plantera jordgubbsplantorna jag fick av grannarna och ja igår plockade jag jordgubbar från våra egna, smarrig sommarkänsla! Peppkram!
Lura inte dig själv: Även om frukt och grönt innehåller förhållandevis lite energi, så betyder det inte att du kan äta obegränsat av allt detta. Vissa frukter bör hanteras med försiktighet. Var lite uppmärksam på de mängder du äter. Undvik småsnaskande mellan målen: Till och med ett fruktfat kan vara en fälla. En enda liten vindruva då och då blir många kalorier. Dessutom skadar det dina tänder. Ät varierat: Bästa sättet att undvika okända risker är att äta så många olika typer av livsmedel som möjligt – då är risken mindre att du äter för mycket av något onyttigt. Var smart: Välj livsmedel som gör dig mätt utan att ge onödigt mycket energi. ”Bottna” med en salladstallrik så dämpar du den värsta hungern. Hitta roliga motionsformer: Det finns så mycket att välja på, så tvinga dig inte till motion du inte gillar. Kom ihåg att all kroppsrörelse kräver energi – det måste inte vara arrangerade motionspass. Tänk positivt: Se allt gott du kan äta och dricka, och fundera inte över det du bör avstå ifrån. Glöm bort det som är de allra värsta bovarna för dig – låtsas att de inte finns. Vänj gommen: Lär dig att tycka om nya, nyttiga livsmedel så vill du så småningom inte ha de feta och onyttiga. Handla inte på tom mage: Att gå in i en mataffär när man är hungrig, resulterar ofta i att man handlar mer än man behöver och dessutom fel saker. Skriv en inköpslista och håll dig till den i mesta möjliga mån. Sätt upp realistiska mål: Tro inte att du ska gå ner 10 kg på 2 månader. Risken är att du blir besviken och ger upp bara därför. Låt istället viktminskningen få ta tid så är chansen också större att resultatet blir bestående. Ta hjälp av din omgivning: Berätta gärna att du håller på att förändra dina mat- och motionsvanor. Du får förmodligen mer stöd och hjälp än du hade förväntat dig.
Tack för alla dina tips Flodis ( känns så roligt när man nämner alla med deras nicknamne här hehe.....) Jag har så mycket kunskap om mat och motion men så vansinnigt svårt att få ner det och få in det i mitt liv. Skulle kunna ge andra hur många bra råd som helst ang viktminskning. Hos mig sitter allt i huvudet......mycket sinnen som styr mitt ätande och jag jobbar mycket på det. Samt att lära mig vad lagom mättnad är..... Imorgon är det vägning........jag vet redan nu åt vilket håll det lutar.....tyvärr...
Tråkigt med din förkylning eiricha. Själv tränade jag ingenting förra veckan då jag var förkyld. Tänk på att maten är prio ett när det gäller att gå ner i vikt, så trots vila från träningen kan man gå ner i vikt ändå! Nu till dagens chock: morgonvikt 59,6! - 0,5 kilo för mig denna veckan, trodde jag aldrig när vågen igårkväll visade 60,9. Men det är morgonvikten jag registrerar så då får jag fortsätta med det!
Grattis Karanna!!!
Tack!! Känns bra, hoppas nu inte det var en engångsgrejj! Under 60 är stort, käns bra att få se en FEMMA först!! Hur går det för er andra?