Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Vilken dag jag hade igår. Ni kommer inte tro mig om jag räknar upp allt jag åt. Låt mig säga så här: jag sprängde 10 000 kalorigränsen. Idag kommer jag inte upp ur sängen pga huvudvärken. Kroppen är full med skit, massor av socker, och jag är så seg att jag knappt orkar tänka. Magen är helt kass. Fy vilket deppigt inlägg, undrar hur tusan jag ska hitta styrkan till att fortsätta nu när jag förstört flera dagars kämpande. Har gömt vågen i några dagar, det skulle knäcka mig helt att ställa mig på den nu. Inte tränat sedan i måndags heller.....
Kom igen Karanna, glöm vågen på en vecka , börja äta rätt & börja träna idag & fortsätt hela vecka. Kan du lägga in en extra träning alla eller någon dag, så är du på banan igen! Men glöm vågen!
Morgonens vikt 74,7kg. Strålande! Jag "syndade" lite igår kväll, så jag ska försöka springa en extra lång runda idag & imorgon!
Karanna, glöm vågen precis som CamillaQ säger! Sätt dig på banan igen så du kör dina BRA rutiner med träning och mat! Ät mycket proteiner så håller du blodsockret i schack och skippa kolhydraterna för ett par dagar. Träna idag också så kommer du känna att du är på G igen och den känslan är värdefull! Oj du är verkligen på G CamillaQ, såå kul att du HAR BESTÄMT dig att ta dessa kilon som nu rasar av dig! Kom igen nu =) Peppkram!
Härligt att läsa hur ni kämpar! Dessa dagar efter frosseri är hemska. Jag vet att jag kan ta mig upp på banan igen, som hetsätare har jag gjort det många gånger förut. Igår var dock en matdag som hamnar på topp 3 över sämsta genom tiderna! Vid närmare eftertanke så räcker inte 10 000 kalorier, det är galet...... Följer ert råd och låter vågen vila, kanske blir det någon lättare träning ikväll om min huvudvärk släpper och jag kommer upp på benen. Var tvungen att skriva av mig och ventilera lite, TACK!
Karanna, ska du inte byta bild till något snällare om du nu är en hetsätare, kanske en målbild som du skulle vilja se ut =) Bara en tanke....man ska ha snälla och positiva tankar inom sig och mot sig själv! Peppkram°
Vill du gå ner i vikt? Lite, eller mycket? Har du provat "allt" tidigare, men inte lyckats nå ditt mål? Eller når du mål ett tag, men sedan går det utför/uppför igen? Då kan distanskursen Tänk Dig Smal vara något för dig. Att gå ner i vikt handlar väldigt lite om dina kunskaper om mat, och istället väldigt mycket om dina tankar och ditt beteende kring mat och ätande. Det är därför KBT (Kognitiv Beteendeterapi) är ett sådant fantastisk redskap i sådana här sammanhang. I "Tänk dig smal" får du lära dig hur du ska förändra dina tankar och vanor så att du kan gå ner i vikt en gång för alla och behålla din nya vikt. Metod baseras på boken "The Beck Diet Solution: train your brain to think like a thin person" av Judith S. Beck - översatt och anpassad till svenska förhållanden av mig. Du ska också välja någon form av diet att följa. Vilken bestämmer du själv. Den ska dock vara hälsosam och kunna fungera utan problem en längre tid. Kursen är en distanskurs med ett sluten blogg enbart för deltagarna som gemensam plattform/diskussionsforum. Du kan välja att vara anonym om du föredrar det. Vi håller på i 12 veckor och du får varannan dag en ny uppgift/övning på bloggen. Om intresse finns kan vi även diskutera på Facebook i en sluten grupp. Som kursdeltagare har du möjlighet att skriva egna inlägg i bloggen, ställa frågor till mig eller övriga deltagare, kommentera och peppa. Bloggen är ett forum där ni kan stärka och hjälpa varandra. Du som vill kan också (mot en högre avgift) få privata coachingsamtal per telefon med mig. Ett 30 minuters samtal varannan vecka ingår då i kursen. Föredrar du kan du istället skicka dina frågor och funderingar per mejl. Under kursen får du bland mycket annat lära dig: Att planera ditt ätande. Att äta med mindfulness. Lära dig att hantera dina Saboterande tankar. Lära dig att hantera "misslyckanden". Skapa tid och energi. Lär dig skillnad mellan hunger, önskningar och begär. Så här säger några av kursdeltagarna som tidigare har gått kursen: "Den här resan blir bara mer och mer spännande! Jag har lärt mej mkt om mej själv och har så smått börjat förstå varför jag inte har nått ända fram tidigare. Att saboterande tankar kunde ställa till det så mkt var jag inte överhuvudtaget medveten om, en riktig aha-upplevelse. Inte heller att dagligen upprepade peptalk kunde stötta så mkt :-)" "Nu fattar jag varför jag aldrig har lyckats med att gå ner i vikt tidigare. Då har jag liksom hela tiden förstört för mig själv. Jag var jättebra på att misslyckas. När känns inte det möjligt längre." Jag är så jävla stolt över mig själv! Det är inte lätt, men jag förstår och känner hur viktigt det är att lära sig det här. Livsviktigt för mig. Så glad och tacksam över att jag fick möjlighet att vara med här." De kunskaperna du får i den här kursen har du inte bara användning av när det gäller att gå ner i vikt, utan du kommer att kunna hantera många andra situationer i livet på ett bättre sätt genom det du lär dig. En mycket god investering med andra ord. Vid varje kurstillfälle finns det plats för 10 deltagare. Det går bra att preliminärboka en plats i en kommande kurs om du vill vara säker på att få en plats. Aktuella Kurser: 1 oktober - 23 december: få platser kvar 7 januari - 31 mars: platser kvar NYHET! Du kan själv samla dina vänner, kollegor el. liknande och tillsammans bilda en egen grupp. Då kan ni själva bestämma när ni tillsammans vill påbörja 12-veckors kursen Tänk Dig Smal. Ni måste vara minst 8 personer. Hör av er till mig för mer information. Deltagande: kostnad 695:- (kan delas upp på två tillfällen) Deltagande med privat telefon-/mejlcoachning: kostnad 2995:- (kan delas upp på två tillfällen) 200:- rabatt för bloggföljare och/eller du som gillar min sida på Facebook. Om du vill vara säker på att få en plats, kan du preliminärboka redan nu genom att mejla till: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se. Ange namn, adress, telefonnummer, mejladress, vilket datum du vill gå kursen samt om du ev. har någon rabatt. Du får sedan bekräfta din plats senast två veckor innan kursstart. Om du har några frågor, kontakta gärna mig på: kontakt(snabela)ulrikagabriel(punkt)se.
Karanna: Förstår precis hur du mår. Är själv en extrem hetsätare och kan äta seriöst SJUKLIGA mängder mat och godis och kan helt enkelt inte kontrollera mig själv. Efter hetsätnibgen blir jag nästan deprimerad, får ångest och blir så fruktansvärt besviken på mig själv när man inte ens försöker njuta av maten utan bara tuggar och sväljer maniskt. Men ge för tusan inte upp! Let`s burn that fat together! Pepp pepp!
Tack för alla fina ord ni skriver till mig & andra här, skönt att ni finns!
Nä jag ger inte upp trots många misslyckanden. Har senaste året haft ungefär en rejäl hetsätning i veckan. Jag vet också hur det är med sjukliga mängder mat! Jag förtränger och har ingen koll riktigt men jag hetsar från morgon till kväll så det blir extremt mycket. Hur ofta händer det dig? Hur tar du dig ur det?