Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Morgonvikt: 80, 6!
Idag har jag hunnit med mycket! Cyklat en mil (till och från jobb), jobbat 6 timmar, träffat en vän och fikat (enbart med rooibos-té)! Sen har jag tränat en timme på gymmet. Känns jätteskönt att vara frisk och igång igen! Vad duktiga VI är! Pepp pepp!
Vad duktiga ni är med träningen! Själv har jag vilat helt i 2 dagar pga trötthet och förkylning. Känns lite deppigt. Känner mig svullen och sladdrig, mår så mycket bättre i kroppen när jag får svettas och träna! Har iaf hållt mig till 1600 kalorier per dag så jag borde inte gå upp i vikt trots att träning saknats.
När jag och kärleken tog vår powerwalk så såg jag dobbermannen så jag hämtade mat och gick tillbaka och lyckades få med honom hem så nu har grannen och jag skjutsat hunden till ett resquecenter så får vi hoppas att han får det bra där. Nu ska jag gosa med vår kattunge och så ska vi se Borgen. Peppkram till alla oss!!!
Sååå duktig du är Eiricha!!!! Bra kämpa, du ska se att du kommer att märka skillnad från vecka till vecka!!!! Härligt kämpat!!!
Vill bara säga att morgonens vikt landade på 75,6kg (måndags: 78kg)!! Jag vill summera att om man lägger in en extra runda några dagar så schwischar det till på vikten efter några dagar! Så till alla er som vill lyssna: ta i lite extra några dagar så ska ni se att det händer något med er vikt/måttband! Go girls!
Bra tips CamillaQ, jag ska se till att lägga in en extra runda idag trots min härliga träningsvärk. Sedan är det ju så att vi som inte har så många kilon kvar att ta de sitter som berg och det är lättare att gå ner i vikt för dem som har mer att gå ner. Kanonbra tips CamillaQ så jag ska anamma! Tack!
Jag har joggat i 48min & kom då 6km, avverkat 425kcal, 20stuss, 20 sidoplanka, 20hunden, 60situps, 20 knäböj, 20 rumpknip, 1min plankan. Sen har jag trimmat hästen idag i 25min ca 120kcal. Nöjd! (Jag missade armhävningarna, & nu orkar jag inte ens!) Syndade lite idag: jag & barnen åkte till Vellingeblomman & vi fikade där med köttbulls macka med rödbetssallad! Jag var så hungrig & det fanns bara kakor & mackor! Jag tänkte att det är ändå bättre att äta än att inte äta, då blir det att jag tillslut köper godis ist + att jag kommer vara ett veritabelt monster mot allt & alla...så jag åt en & herre gud vad gott. Jag älskar just den mackan!
Har cyklat en mil idag och även jobbat hela dagen. Åkte in på ett dubbelpass på gamla jobbet ikväll/inatt med, nyss kommit hem. Syndade på sista jobbet. :( Har ångest nu, åt 1,5 toscabulle. Hade jobbat dubbelpass och blodsockret var i tårna. Känns inte alls bra. Får väl tänka på att en dag inte är hela världen sålänge resterande dagar går bra. NYA tag imorgon !!!
75,5kg nu på morgonen!