Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Vägningsmorgon! Vikt 60,1 vilket betyder - 0,8 kg för mig. Jag vågar inte glädjas för mkt då min vikt hoppar lite upp och ner pga hetsätning men det känns så j-vla skönt att vågen inte visade + Egentligen har jag siktet lägre än 57 kilo till julafton, känns som fler har det eller? Ni som tappar 1 kg i veckan hinner ju minska mer än 5 kilo till jul hihi.
Morgonvikt: 57,2 kg!
Morgonvikt:76,2kg Jätte nöjd & grymt ont i lårmusklerna
Godmorgon tjejer! Grattis till ALLA!!!!! Såå duktiga ni är!!!! Vilket gäng!!! Själv gick jag upp i vikt denna vecka, +0,4 kg!!! Jag vet anledningen för att jag har min röda vecka och jag SKA tappa vikt till nästa vecka!!!! Imorse hade jag en sådan tuff träning, vi körde följande: 1 minut crossfit armhävningar på tå 1 minut mountainclimber 2 min löpning de fortaste du kan 1 min pullups med 9 kg kettlebell 1,5 min vila sedan på´t igen i 3 varv! Vilket innebar att jag gjorde 100 armhävningar, 270 mountainclimbers, snabbaste löpningen i 6 min och 90 pullups. Helt färdig efteråt och jag kan lova att det var jobbigt, jag har ju dessutom träningsvärk sedan i måndags i baksida lår och rumpa, aj aj aj! Nyduschad och nu sitter jag vid poolen i skuggan med datorn i knät och Foxie springer runt i trädgården. Det blir en grejsdag och lite poolhäng såklart, vi har 29° i skugganjust nu och några moln cirkulerar på himlen. Det är varmt så bikinin är på. HUr ska vi hålla motivationen uppe denna vecka nu då? Har ni några förslag? Hur ska du se till att du tränar och äter hälsosamt denna vecka? Vad sporrar just dig? Jag ska börja med mina gröna drinkar igen som jag gör av bladspenat, kiwi, gurka, broccoli och avocado. Gör ca 0,5-1 liter och drick, gör susen för förbränningen och det är hälsosamt och påverkar kroppen positivt. Ikväll ska vi fira att vi har bott 1 år på Cypern med grillad tonfisk och en god sallad därtill. Nej inget vin/champagne för oss, vi kör på med vår vita månad. Är det någon annan som har anammat den vita månaden? Jag och min "hubby" ( man ) kör vita månader några gånger per år, skönt att rensa kroppen =) Jag har en uppförsbacke att ta tag i och jag tror jag får lägga in ett par joggingpass i veckan för att ta tag i mitt liv igen, maten sköter jag exemplariskt. Bra kämpat och GRATTIS ännu en gång till er viktnedgång! Men jag hoppas ni mäter er också, jag menar måttbandet betyder mer än vad som står på vågen, så stirra er inte blinda på siffrorna där. Stirra er blinda på vad måttbandet säger, muskler väger mer än fett =) Ha en skön onsdag! Carpe Diem!
Eiricha, bra att du powerwalkar och bra att du har kollat i hur du ska göra dina övningar! Kämpa på!
Jag kör ingen vit månad, tycker om mina glas vin på helgen! Motivationen tycker jag man håller uppe genom dessa trådar & alla peppningar & att de flesta presterar så bra & alla utmaningar!
Eiricha, ja man binder vätska efter träning! Glöm inte att mäta dig, det är det viktigaste! Jag vet inte hur lång du är och hur din drömvikt ser ut. Åhh kattungar, sååå söta!!!! Jag har ju en som vi hittade förra söndagen på åkern utanför oss här på Cypern, hon var helt själv och skrek som bara den när vi gick förbi. Så nu bor hon hos oss och växer och frodas =) Hon är runt 5 veckor skulle jag tro och gick upp 210 gr första veckan, snuttan =) Igår hittade vi en herrelös hund här men jag har ännu inte lyckats fånga honom, det är en dobberman. Engelsmännen är inte kloka här, de har sin hund tills de blir less sedan åker de iväg med bilen och dumpar av sin hund och åker hem sedan med gott samvete???? Det är många hundar jag har räddat under vårt första år här men tyvärr kan vi inte ha en egen då vi reser för ofta. det räcker att vi har tagit hand om gatans alla katter, ha ha ha! 8 st som jag matar varje dag... Kämpa på och ge inte upp, nu ger vi järnet denna vecka och mitt mål är hamna på minus och jag ska göra allt för det! Peppkram!!!
Dagens motion blev en 42min lång joggingrunda på 5.2km, 20knäböj, 1min planka (mitt nya rekord), 20höftlyft, 20 stuss, 1minsidoplanka, 50 situps, 15 armhäv, 10 hunden. Good luck today!
Underbart CamillaQ, du är på G =)!!!!
63.5 kg så jag är nöjd :)