Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Ja jag menar faktiskt varje dag med veckans utmaning, gör så gott ni kan och meddela oss här efteråt så vi andra peppas!! Tjingelong nu ska jag ta en powerwalk!
Här kommer ett nyttigare och ett smarrigt recept som ett gott tillbehör till revben eller en grillad köttbit. Falsk potatissallad 4port 2-3 zucchini 1 purjolök 3 dl creme fraiche 0,5 dl majonäs 2 msk kapris 1,5 tsk fransk senap 1 vitlöksklyfta dill (hade ca 3 msk fryst dill) salt peppar Tärna zucchinin i den storlek du vill ha. Ha i den i en stekpanna med smör, salta och peppra. Fräs tills den blir mjuk, låt svalna. Blanda creme fraiche, majonäs, fransk senap, hackad kapris, riven vitlök och dill i en bunke. Hacka purjolöken och blanda ihop allt. Smaka av med salt och peppar eller om det behövs mer av något annat.
Ja jag tänkte nästan det men blev osäker. 1 minut i plankan på en hel vecka kändes lite för lite hihi! Ha en go promenad i solen * avis*
Det är varmt för varmt med 30° men jag klagar inte, prommisar kan man ta tiiidigt på morgonen eller efter 18.30 =) Kämpa på och ge inte upp!
Lipstick, vad är din målvikt den 24/12?
Ianne, vad är din målvikt den 24/12?
Lipstick, stort GRATTIS! Sjukt roligt för dig! Tack Hemine94 & grattis själv. Jag avslutar denna underbara måndag med att ha ridit 2 hästar & joggat en runda till ikväll på 30min. Är så nöjd!
Tack alla! Min målvikt är 70 kg!
Jag skulle vilja tipsa om ett LCHF kex som finns i receptbanken på MD, sök Frökex. Det är gott i alla lägen då bröd & kex ska ätas & det ger 0 kolhydrater, trotts att det står annat i receptet. När man kopierar det till sin matdagbok så blir det noll! Jag skippar dessutom det konstiga mjölet & det funkar ändå, dom blir väldigt ömtåliga, men goda. Jag brukar ta 2-3 kex med smör & ost på efter träningen, mättar lagom.
Välkommen Eiricha! Nu fixar vi våra kilon, jag kommer vara i huvudstaden hela dagen idag, Nicosia, så vi får höras mer i eftermiddag! Peppkram till er!