Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Har precis börjat dagen med en promenad med vovven. Ska snart äta frukost. Förkylningen har i princip släppt så imorgon blir det träning! Ska bli så kul. Har precis gjort en tabell i word där jag skriver in alla mina mått, vilken vikt jag har, samt vilken vecka det är. Har precis fyllt i måtten för denna veckan (mätte mig i tisdags förra veckan) och har förlorat 1,5 cm runt midjan, 3 cm runt "magen (vid naveln)" och 1 cm på låret. DÅ blir man taggad! :D Skriv en tabell om ni inte gjort det, alla resultat syns så mycket bättre bredvid de gamla (kanske kan göra om det till ett diagram sen också, som bara går neråt ;) )
Tisdagen börjades med att springa 4.14km på 40min. Jag tog hundvalpen med mig & vi sprang ner till stranden & havet. Det var härligt. Första gången som hon var med mig på joggingrundan idag. Så duktig. I går var hon med mig på ridturen oxå. Fick nys på en hare & sprang efter. När jag kallade henne tillbaka avbröt hon faktiskt & kom tillbaka. Mkt impad av hennes lydnad. När vi joggat färdigt gjorde jag 70 situps, 50sek plankan, 10 armhäv på tå, 10 hunden, 10 liggande plankan, 10 rumpknip, 20 höftlyft & 20 knäböj. Puh, det var nog allt! Vägde imorse 77,2kg ner 0,8kg från igår morse!
Eiricha, kolla i tidigare inlägg där finns en länk så du kan se hur du gör höftlyften, lycka till! Grattis CamillaQ, enveten som attan och driven som tusan! Hur är det med er andra? Har ni samma energi? Själv sitter jag i bikini vid poolen har såååådan träningsvärk efter gårdagens pass, aj aj aj min rumpa! Det blir powerwalk idag och träning enligt veckans utmaning fast senare när det är lite svalare, vi hade 35,5° idag i skuggan, ja ni fattar aatt det är varmt, puhh! Kattungen fixade att vara hemma medan vi var i Nicosia och fixade nya pass, tjohooo. Vi var även på Ikea och köpte några smågrejer och lite svensk mat, ni vet väl att man kan köpa svenska snapsar och Ikeas egna öl där, ha ha ha. Det blev lite sill, lax och annat smått och gott. Jag har fått min mens och då går jag alltid upp i vikt, 1-2 kg så jag kommer nog ha gått upp till imorgon :-( Ja ja jag får satsa på nästa vecka, jag har iallafall ätit bra och tränat bra hela veckan, det är alltid något! Ha en härlig kväll tjejer! Peppkram på er!
Vad fiffig du är Ilinis, bra idé som vi kan anamma om vi känner att Matdagboken inte är så bra! Duktigt kämpat med tanke på din förkylning! Peppkram!
Läste "Veckans Anders", läs och begrunda: Om det finns en sak som är väldigt gemensam för alla företag jag är ute och jobbar för, så är det kommentaren: Det är mycket nu… Nästan alltid sagt med en suck och ett stressat uttryck i ansiktet. Lite urskuldande brukar det följas upp av något i stil med att ”det är ju bättre att det är för mycket än för lite att göra”. Är det här något som du kan känna igen dig i? Att stressnivån ökar i takt med hur mycket det är som ska hinnas med? Eller är det snarare i takt med hur mycket som det känns som att du inte kommer att hinna med? Oavsett, så tror jag att vi kan komma överens om att stress vare sig är bra för hälsan eller produktiviteten. Kanske tar jag lite för mycket för givet där. För en del verkar vara övertygade om att det finns ”positiv stress” som fungerar som tändvätska för motivation. Som att det krävs lite press och rädsla för att komma igång, men jag vill här argumentera för att all stress kväver vår förmåga att få fram vår fulla potential i jämförelse med att vara trygg och harmonisk. Om du håller med mig om detta så blir det ju intressant att se varifrån stress egentligen kommer. Skulle tro att de flesta skulle säga att de beror på yttre omständigheter. Men synar du den idén det minsta i sömmarna kommer det fram alltför många undantag. Har du till exempel någon gång haft mängder att göra och bara känt dig stimulerad? Eller haft mycket mindre att göra och ändå haft den där tryckande känslan i kroppen? Varit i sociala situationer och känt dig dränerad på energi medan du andra gånger känner dig styrkt och energisk? Vi kan ta till mängder av dessa motsägande mänskliga exempel. Vad jag vill få fram är att det inte finns någon som helst koppling mellan omständigheter och stressnivå. Det bara verkar så. Den stress vi känner kommer alltid från våra tankar och det är därför vi reagerar så olika även när vi utsätts för samma situationer. För sanningen är ju den att vi aldrig kan göra mer än det vi just nu har framför oss. Det gäller oavsett om vi för tillfället har 5 eller 50 andra saker på ”att-göra-listan” som vi kan få för oss att vi borde göra istället. Det kommer alltid att vara så att det finns något annat som du också borde hinna med. Hur många sådana saker du lyckas komma på har inget med din förmåga att göra det du just nu håller på med. Det är ju inte svårare att skriva det här för att jag har 100 obesvarade mail i inkorgen. Inte lättare för att jag har två. När jag väl är klar med det här så kan jag välja att svara på ett av dem och det blir inte svårare av att jag vet om att det finns disk att klaras av o.s.v. Endast det faktum att jag får för mig att det är något annat jag borde göra nu istället kan få mig ur förmågan att helhjärtat ägna mig åt det jag gör nu. Är du med? Att leva lugnt och harmoniskt är inte en intellektuell prestation. Det är en enkel förståelse för tingens ordning och hur dina tankar är det enda du kan känna av. Om det trillar ner på samma ställe som det gjorde för mig så kommer du att syna hur seriöst du vill hålla fast vid dina stressande tankar. Faktum är att jag tror att du då kommer att släppa dem som de glödheta, imaginära potatisar de är. Den mentala klarhet som väntar bakom dem när du inte längre tar dem på allvar gör det dessutom busenkelt att se vad som är vettigast att ta tag i härnäst. För att inte tala om den känsla av livskraft som du får kontakt med igen när du hänger dig åt vad du än då ser som självklart att lägga den på...
Blir så fruktansvärt ledsen och irriterad! Jag har tappat 15 kg sen februari och jag tänkte att nu är det nog dags att köpa nya byxor som sitter lite bättre! Jag gick runt i 5 klädaffärer och kollade. Eftersom jag hade storlek 48 i vintras så tänkte jag att jag kanske nu hade 44-46. Jag gick runt i evigheter och den största storleken jag hittade var 44 inne på H&M - precis intill kläderna för gravida. Gud, vad roligt.. Trodde att jag skulle gråta när jag testade byxor efter byxor och inga gick att knäppa i midjan! Motivationen sjönk till botten för att jag alltså inte har tappat något runt midjan, när jag väger 15 kg mindre! Usch och fy.
Men Lipstick, visst måste du ha tappat cm runt midjan om du har tappat 15kg! Men jag förstår din besvikelse om du inte hittade några byxor, usch jag hade också blivit ledsen! Jag måste bara fråga hur du tränar? Coren är ju viktig i ditt fal och jag vill att du spanar in denna blogg, hon tränar många nyförlösta men skit i det, inspireras av bilderna istället och ta efter! Ge inte upp nu när du har tappat 15 kg!!!! Kämpa och kämpa tills du kan köpa dessa byxor som du så gärna vill ha! Motivationen får inte tryta nu!!! Sätt nya mål och visualisera, läs boken kraften och skriv ner på en lapp: Tack för att jag väger xx kg! xx= din drömvikt/målvikt! Ta fram den och läs och läs och tro på det som du läser, du vet hjärnan är så dum så du kan lura den! Var snäll mot dig själv och tänk positiva tankar om dig själv, sen är det ju självklart att man får ha dippar. Men inte hur länge som helst, se till att hitta peppen igen och starta om på ny kula med nya utmaningar och mål! Kram Lipstick, tänk hur duktig du har varit som har tagit dina 15 kg!!! Ge inte upp nu utan kämpa!!! Peppkram!
Tack så mycket för råden! Kramar Jag har inte tränat magen mycket, eller inte alls. På gymmet har dom, bara vad jag vet, en träningsmaskin för magen och när man använder den så trycker man istället ifrån med benen, så den hjälper ingenting. Min svanskota buktar ut väldigt mycket så att göra situps är väldigt smärtsamt, oavsett om jag sitter på golvet eller på typ en kudde. Men jag får väl testa nya metoder som "plankan", eller något annat!
Situps ska du inte göra då får du en putmage =( så bålstabilisering är det bästa, kolla in denna blogg, jag glömde den i det förra inlägget, http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ Och kolla in denna sida som är gratis, http://www.styrkeprogrammet.se/, bli medlem och sök på bålövningar, core, bålstabilitet. Träna 10 min om dagen hemma så ska du se hur tajt du snabbt blir. Kolla även in Olgas blogg och hennes övningar, ser och lär och träna. Du fixar detta! Peppkram, glöm inte att ta före bilden =)
Tjohoo! Jag väger ju mig mkt när jag vet att jag varit duktig med träningen & det har jag nu så då vägde jag mig igen: 75,7kg ikväll. (Imorse 77,2kg) Detta efter att jag hann springa en runda till när grabben hade fotbollsträning i 23min & sen tränade jag med hästen i 45min. Svettigt värre. Men så J-vla gött! Im so in to jogging outdoor!