Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Karanna: Jag är ju student och bor själv i en lägenhet. Jag kan alltså välja helt själv vad det ska finnas i kylskåpen hemma. Dessutom ligger gymmet 1 minut bort. Jag kan ju bara röra mig med 1050 kr i månaden så då vill jag inte gå och småhandla godis, vill hellre spara pengar till inredning och kläder! Men på helgerna när jag är hos mina föräldrar så är det jättejobbigt. Eftersom vi är 6 personer i en familj så finns precis ALL mat där! Choklad, massa bröd, smågodis och chips. Lätt att småäta, men jag försöker istället småäta vindruvor eller något sånt istället. Bara man har något att liksom äta framför tv:n, till exempelt. Men annars försöker jag hålla mig aktiv. När jag är uttråkad så tror jag att jag är hungrig, men om jag sysselsätter mig med något så glömmer jag bort mat helt. Jag brukar gå ut på promenader, teckna, skriva och framför allt - spela The sims 3, haha! Man blir sysselsatt i timmar. Jag har börjat avstå från chips och sånt helt! För äter man en godis så slutar det med en påse. (Fast idag så fick jag ett litet återfall, men inte så extremt.) Istället blir det snack som man blir mätt på, grönsaksstavar och dipp, fruktsallad med vispgrädde osv! Men jag har klarat mig ut ur hetsätningen rätt bra. Nu händer det bara kanske 1 gång i månaden, men förut var det flera gånger i veckan. Försök hitta en hobby liksom! Börja teckna eller skriva noveller typ. Det tycker jag om att göra. :) Pepp!
Och där började jag hetsäta! 4 vita mackor med mycket smör och ost på, men nu lyckades jag kontrollera mig själv. Min vägdag var imorses! 79,6 kg, minus 1 kg alltså! Blir så otroligt besviken på mig själv bara att jag börjar äta massa skit när jag äntligen kommit till ett delmål.
Joggat en runda på 6,38km i 49,26min, bränt 484kcal! Mkt nöjd att jag kom igång idag då jag syndade en del igår!
Exakt 3 månader kvar till julafton!! Nu ger vi järnet!!!
Godmorgon alla! Ny vecka nya möjligheter! Hur har helgen varit för er? Jag har precis kört ett tufft pass med min PT, mycket tabataintervaller med tuff styrketräning. Perfekt start på veckan! Min egna utmaning denna vecka är att powerwalka minst 1 timme om dagen och att köra tabataintervaller 20-30 min om dagen. Vad är din egna utmaning denna vecka? Måndag som sagt och det betyder alltså att det är en ny veckans utmaning som gäller och den kommer att handla om BURPEES! Jag utmanar er till att göra 350st burpees innan veckans slut! Det blir 50st om dagen =) Utförande: Hoppa och klappa över huvudet, hela vägen ner till armhävningsposition, gör en armhävning och upp igen. –> http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gmuSgwCNSgE Matutmaning: Ät en sallad eller en grönsakssoppa före varje måltid. Veckans Bok : Köp en hälsotidning med träning i typ Topphälsa, Hälsa m.m och njut av varje sida! Nu kör vi tjejer! Carpe Diem!
Genom att ligga på rygg och mäta hur mycket magen sticker upp kan du avgöra om du ligger i riskzonen för hjärt- och kärlsjukdomar. Metoden är bättre än att granska midjemått och BMI, enligt ny svensk forskning. För kvinnor är gränsen för riskabelt hög buk 20 centimeter och för män 22 centimeter. Det är forskare vid Uppsala universitet och Karolinska institutet som kommit fram till att metoden att mäta bukhöjden på en person som ligger ned på rygg ger bättre besked om risker för hjärt- och kärlsjukdomar, skriver Upsala Nya Tidning. Studien, som publiceras i facktidskriften Journal of obesity, är unik. – Vi är faktiskt först i världen att ta fram gränsvärden för vilken bukhöjd som är förknippad med starkt ökad förekomst av dåliga blodfetter, rubbat blodsocker och andra störningar i ämnesomsättningen som kan bidra till hjärt-kärlsjuklighet, säger docent Ulf Risérus vid Uppsala universitet till tidningen. Tidigare studier har pekat mot att det är det lite fastare fettet djupt inne i buken och som inte faller ut åt sidorna när man ligger ned, som är allra farligast. Det väckte forskarnas tankar om att börja mäta bukhöjden för att få ett bättre riskmått. Studien bygger på uppgifter om 4 000 kvinnor och män i 60-årsåldern i Stockholms län.
Helgen har gott katastrof med en massa gotte! Under all kritik, ibland är det så himla svårt. Igårkväll sa min sambo att jag blivit smalare, så då blev jag taggad som tusan och gjorde upp ett träningschema för denna vecka. Vaknade upp idag med en otrolig nackspärr (aldrig haft det förr) och kan knappt röra huvudet. Fick lyfta huvudet ur sängen i morse. Ska till en sjukgymnast på onsdag om det inte blivit bättre. Detta är helt jävla värdelöst och jag blir så arg. Kommer garanterat att ha gått upp till mina ursprungliga kilon på onsdag. Kram från en som är taggad men inte kan röra sig
Veckans utmaning verkar jobbig, men ska göras! Det är tur att vägdagen är senare i veckan för måndagen visar alltid helgens goda!!
Veckans utmaning är en UTMANING och är hur jobbig som helst MEN GE INTE UPP! Sätt på er vinnarskallen och kör! Vi fixar detta, jag ska strax ta tag i 25 st, puhh! Jag delar upp dem, 25 st 2 ggr om dagen som det känns nu iallafall. Ja onsdagar är en utmärkt vägdag då förhoppningsvis helgens synder är brända. Kom igen tjejer, nu kör vi burpees! Carpe Diem! P.S Meddela oss andra hur det går för dig med dina burpees så vi blir sporrade =)
E@ du tänker så rätt, bara kom igenom den här första dagen så kommer det att va lättare resten av veckan!