icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Engagerad
    65 inlägg
    17 oktober 2012 06:09

Morgonvikt: 56,5 kilo! Det går neråt åtminstone!

• Veteran
    1310 inlägg
    17 oktober 2012 06:59

75,8kg morgonens vikt.

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:45

Grattis tjejer, vad duktiga ni är!!! Tjohooo! Jag hoppas jag kan stanna på 62kg efter min all inclusive vecka ;) Jag tränar varje dag och är bra med maten men jag dricker vin varje dag så idag ska jag köra en alkoholfri dag tänkte jag. Vi har bra vattengympa på hotellet och gym samt att jag kör 15 min planka varje dag och igår körde jag et högintensivt pass också, underbart! Grattis till alla och kämpa på! Jag lovar att vara mer aktiv i helgen då vi är hemma igen, har massor av nyttiga och smarriga recept att delge er =) Peppkram från ett 33gr Turkiet!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:51

Apelsin- och nyponsmoothie med gojibär 1 banan 1 msk pumpafrön 1-2 msk gojibär 1 msk nyponpulver (helst raw från pH balans tex) färskpressad apelsinjuice 1 msk kokosolja (alt. olivolja eller linfröolja tex) Boost: maca och MSM (valfritt) Mixa alla ingredienser i en blender och häll upp i ett glas. Enjoy and feel the power :-)

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:52

Raw chokladpraliner med spirulina 2 dl kokosolja 2 msk honung/stevia/agave 1 tsk vanilj (ekologisk, äkta vanilj eller vaniljstång) 4 msk rå kakao 1 dl nötter (tex mandel, hasselnötter, valnötter) 1/2 dl gojibär 1-2 tsk spirulina (valfri powerboost) Blanda kokosolja med honung, vanilj och spirulina i en mixer. Mixa tills det blir flytande, värm ev upp till max 42 grader ifall kokosoljan är hård och fast. Hacka nötter grovt och lägg på botten formar. Häll chokladen ovanpå nötterna och toppa med gojibär. Ställ in i kylen i ca 1 timma. Ät och njut!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:53

Green sommarsmoothie 1/3 ananas ½ mango ½ citron 1 äpple 2 nävar greens (ekologisk blandsallad, bladspenat el dyl) 2 stjälkar selleri 1-2 cm ingefära Boosta med lite spirulina och nässelpulver (valfritt) Vatten Mixa i en blender, supergod energikick i solen!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:54

Hur slutar man äta godis? Stor fråga för många. Vi vet ju alla att godis är väldigt ohälsosamt, nästan som en drog för kroppen, men ändå är det så satans svårt att sluta äta godis. Jag var godiesjunkie nr 1 men nu äter jag mycker mer sällan godis och behöver inte köpa hem något från affären när jag är där. Jag äter sött och gott men nästan uteslutande i naurlig form och det är suupergott. Känner mig inte berövad på något sätt av att inte köpa lördagsgodispåsen, äta chips, kakor och bullar m.m. Här kommer mina bästa tips: - När du är sötsugen gör en raw food snack/godis - Ät mörk choklad (minst 70%) gärna ekologisk och raw - Vid godissug köp frukt, goda bär (jordgubbar, hallon tex), drick smoothies, drick vatten - Trappa ner genom att byta ut till hälsosammare alternativ när suget kommer, tex Renée Voltaires chokladsnacks (ex. chokladdoppade gojibär, hasselnötter och pumpafrön m.m.) - Viktigt att se till att äta näringsrik kost då kommer kroppen inte känna samma sötsug - Fermenterade grönsaker minskar sötsuget, tex surkål - Gör en sockerdetox i ett par dagar för att komma över det värsta sötsuget och detoxsymptomen Mitt lördagsgodis består numera av gojibär, incabär och hasselnötter (min favoritnöt) samt lite

• Veteran
    1732 inlägg
    17 oktober 2012 11:56

1/2 -1 dl jordgubbar 1/2-1 mango 1 msk kokosolja 2 msk hampafrön Boost: 1-3 msk nyponpulver Vatten Mixa alla ingredienser i en blender och servera i ett glas. Hittade världens bästa nyponpulver på hälsokosten (Hornsgatans hälsokost) häromdagen. Det är raw, ej upphettat över 40 grader för att bibehålla näringen. Otroligt c-vitaminrikt, bra för immunförsvaret, huden, verkar skönhetshöjande och främjar elasticiteten i benens, hjärnans och hjärtats ådror bl.a. Wohoo! Magiskt :-)

• Engagerad
    60 inlägg
    17 oktober 2012 12:22

Oj då, skärpa sig ytterligare är det som gäller. Vägde 70 idag, inte bra! Tar en långpromenad efter lunch och gymmar ikväll. Plus 0,4 kg :-(

• Mycket engagerad
    261 inlägg
    17 oktober 2012 12:43

Jag blir ofta sötsugen på kvällen. det var då jag tidigare brukade svulla med glass. Nu tar jag frusna hallon och häller vispgrädde över så det stelnar och äter. Fullt tillåtet med LCHF. Det funkar för mig!! Men man ska kanske inte göra det varje kväll...