Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Underbart Lipstick =) Du vet att om du vill ha bort din mage så är det planka som gäller, 5 min per dag =) 5 olika varianter 1 minut vardera, såå bra och effektivt! Bra kämpat med 17 kilo, själv har jag tagit 10 kg, såå skönt! Börjar bli nöjd nu, kul! Brösten försvinner ju för de består ju mest av fett TYVÄRR! peppkram!
Jag är nöjd med min rygg och axlar, där kam man lixom inte ha för mycket fett. Magen, rumpa och lår är fläskiga. Vet att de kroppsdelarna blir snyggare om jag gå ner i vikt. Frågan är bara om man någongång blir nöjd? Träffade en tjej på gymmet som gått ner 26 kilo, frågade om hon kände sig nöjd nu. Hon svarade: blir man det någon gång? Jag har en stark kropp, okej flås och är ganska stark. Alltid tränat mycket så all min problematik ligger på maten. Är ju inte helt frisk utan är matmissbrukare. Tror allt blir bättre bara jag går ner i vikt fast jag vet innerst inne att det inte är så. Ibland är allt mitt fokus på att gå ner i vikt och ibland är fokusering på att stå still och ej gå upp. Hur tänker ni andra? Tvivlar ni ibland? Får tankar om att - det är inte så illa Jag väger iaf inte 100 kilo, jag duger som jag är, man måste leva och må bra med god mat mm???
Det är ju många som tror att bara jag gör det eller det så kommer jag må perfekt och det funkar ju inte så, att må bra är en färskvara som man måste jobba på dagligen. Man måste tillslut inse att man duger som man är och att det inte kommer att bli bättre om jag går ner de där 5 kilon, allt sitter ju i psyket eller hur! Jag ska skriva lite mer om det sen, nu har jag inte så mycket tid men till nästa helg ska jag ta upp denna fråga Karanna, tack för påminnelsen för den är såå viktig! Kram och tänk på att du duger som du är men vill du ha en sund kropp så ska du också ha ett bra BMI och träna.
Jag har gått ner 5 kg nu, men det konstiga är att det inte visat något på mätningarna. Lite i början, men nu har jag haft samma mått hela tiden. konstigt vart tar kroppen kilona ifrån? Är så glad att vågen har visat på minus varje vecka. Är livrädd för att det bara är en tidsfråga innan det inte är så. I dag har jag varit på höstmarknad. Så härligt att strosa runt med familjen på stan.
Grattis till dina 5kg! Äter du bara rätt så kommer visa minus så länge du har något att ta av! Peppkram! P.S sitter ute och njuter av ett glas vin på terassen, det är såå skönt ute =)
Kul att så många skrev vad de var missnöjda/nöjda med! Tror själv att det är som ni sa att man blir aldrig riktigt nöjd, men att det sitter i psyket. Just nu sitter jag och myser i soffan och ska kolla på någon tvserie, jag har min kontrollerade ätdag idag. Till frukost blev det stekt ägg och lite vitt bröd. Och vet ni vad? Jag är nöjd med det! Hur ser eran dag ut?
Min helg har gått helt åt skogen. Bara massa godis och fet mat. Men, men.. I eftermiddag kommer jag få en träningspass i alla fall - ska storstäda, dammsuga och skura sovrummet här. När jag städar såhär så brukar det bli rätt svettigt faktiskt. Men jag börjar på en ny kula imorgon, är för orkelös nu. Blir lite sugen på att straffa mig själv på gymmet imorgon också. Ska också imorgon städa och tvätta halva dagen, men jag hoppas inte att set tar på energin allt för mycket. Pepp till er!
är som sagt på ett all inclusive hotell och här finns det hur mycket mat och efterrätter om helst och jag har ännu inte syndat, bra jobbat själv tycker jag. Klart det blev 2 glas vin igår men inga sötsaker! Imorse körde jag ett träningspass på 15min, endast plankövningar, 5 st olika * 1 minut, 3 varv. enkelt och smidigt på hotellrummet. Inga ursäkter här inte för att slippa. Det blir ju mycket poolhäng på dagarna men jag hoppas kunna ta ett cardiopass på löpbandet i em innan middagen. Peppkram på er!
vill ni ha utmaningar eller har ni egna som ni följer? Jag får ingen feedback ang veckans utmaningar m.m så jag har ingen aning om ni kämpar på med dem eller inte. Hur vill ni ha det? Peppkram från ett hett Turkiet!
Det är jätte bra med utmaningar, men jag som inte tränar så mycket vet inte vad Planka och burpees är för nått. Just nu känns det skit. Vägde mig i morse och då visa vågen samma vikt som förra invägningen. jag har alltså inte gått ner nån ting eller gått upp allt i helgen.