icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1310 inlägg
    10 oktober 2012 06:17

Grattis Ilinnis, Karanna & Flodis! Morgonensvikt 76,2kg. Nere på samma vikt som för förra veckan. Mkt nöjd, då det blivit lite slarv över helgen i Wien & dyl.

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    10 oktober 2012 11:10

Bra kämpat allihop!!!!!!

• Engagerad
    65 inlägg
    10 oktober 2012 12:49

oförändrat

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 14:19

Idag har jag köpt en chinstång som min man ska borra upp så jag kan hänga och slänga i den, nej då men jag kan göra chinsövningar och andra tuffa övningar som stärker min kropp. Sedan tjejer så har jag svaret på platt mage =) Är ni nyfikna? Maten är A&O, matens betydelse ligger på hela 80%!!!!! Så ät rätt och träna rätt! Med maten och rätt träning så kan ni få platt mage, jag menar vem vill inte ha sixpacks =) Planka is the shit! 5 olika övningar * 1minut vardera, 3 varv. Alltså planka 15 min VARJE DAG!!!! Vem är på??? Här är 5 olika övningar : http://au.lifestyle.yahoo.com/prevention/fitness/galleries/photo/-/13589034/10-moves-for-a-flat-belly/13589039/ Jag börjar idag fastän jag har kört ett stentufft pass redan med min PT. Uppvärmningen var som ett pass som vanligt och sedan körde vi: 5 övningar 5 reps av varje i 10 varv UTAN VILA!!!! 1. Rodd via en stång i väggen 2. Knäböj med hopp 3. Hänga i en stång och lyfta knäna mot bröstet 4. utfall med hopp 5. Travel pushups 250 reps på 11 minuter!!!! Jag lovar att jag var mör efteråt men ack så kul! Idag har jag fuskat, jag hittade LAKRITS i en hälsobutik i Limassol och jag var TVUNGEN att köpa EN påse och den tryckte jag i mig direkt, 200gram! Kunde inte köpa fler påsar för jag har ingen karaktär att låta de vara men OJ så GOTT det var!!! Lakrits har jag inte sett här förut på Cypern och tur att det är 1 timmes bilfärd till den butiken, ha ha ha! Vad duktiga ni alla är! Glöm inte att ta ett förekort på er framifrån idag om ni hoppar på plankträningarna med mig! 15 minuter om dagen och vi har en beachsnygg mage till sommaren, jag tänker iallafall skaffa mig det =) Peppkram på er alla!

• Engagerad
    80 inlägg
    10 oktober 2012 14:45

63.6 kg idag :)

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 15:07

Oj E©a, se till att vila upp dig ordentligt så du blir frisk och så du kan ta nya tag! Du kan ju sköta maten medan du är förkyld, planering är A och O när det gäller mat. Gör matlådor i förväg och frys in så blir det lättare för dig! Peppkram och krya på dig! Läs gärna gamla inlägg, finns mycket matnyttigt där!

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 17:04

Det finns ett riktigt bra användningsområde för socker - och det är INTE att stoppa det i munnen ;-). Faktum är att socker blandad med lite olja (oliv eller kokos) ger en suverän peeling. Det finns färdiga produkter att köpa för en hyfsad penning, men det är också väldigt lätt att göra själv. Ansiktspeeling. Blanda en del strösocker med lika stor del olja. Blanda inte mer än vad du behöver för en behandling. Gnid med lätta cirkelrörelser över ditt rena ansikte och skölj sedan med ljummet vatten. Smörj sedan med en fuktighetsbevarande kräm. Denne peeling är också underbar på torra händer. OBS. Om du har känslig hud kan socker vara för grovt. Du kan då istället prova med havregryn. Kroppspeeling: Blanda lika delar rårörsocker och olja. Duscha och tvätta av kroppen så att du är ren och fuktig och massera sedan in socker- och oljeblandningen över hela kroppen. Börja nedifrån tårna och massera upp mot hjärtat i cirkelrörelser. Skölj av med ljummet vatten.

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 17:45

Denna soppa var absolut en av de godaste jag smakat. Lättlagad snabb och otroligt god. 1 st Broccolihuvud 1 st Finhackad gullök 1 msk Rapsolja 9 dl Grönsaksbuljong 3 dl Mjölk 2 dl Vispgrädde 150g Riven grevéost 50 gram Riven parmesanost S/p Skär broccolin i "buketter" skär bort det nedersta av stjälken och kasta. Skiva sedan stjälken, koka broccolin i lättsaltat vatten. Hacka löken och fräs den sedan i en kastrull med olja, tillsätt mjölk, grädde och buljong. Låt detta koka ihop under 3-4 minuter, red av med guarkenmel eller liknande om ni vill ha lite tjockare konsistens. Rör ner den rivna osten och låt den smälta under omrörning, skär broccolin i småbitar och lägg de i soppan. Smaka av med salt och peppar och servera soppan rykande varm!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    10 oktober 2012 18:52

Morgon vikt idag 67,6kg :) minus 0,5kg blev det då...toppen.

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 18:56

Bra där neleh =)