icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 oktober 2012 19:02

Pröva de här muffinsen säger jag bara – gluten och mjölkfria banan och morotsmuffins! Du behöver: 2 dl mandelmjöl 2 tsk bakpulver 1 tsk havssalt 1 msk kanel 3 bananer 3 ägg 3 msk kokosolja 3 finrivna morötter (medelstora) 1 dl hackade nötter Sätt ugnen på 200 grader. Blanda mandelmjöl, bakpulver, salt och kanel i en skål. Mosa bananerna och blanda i ägg och olja i en annan skål. Rör ihop båda blandningarna och blanda i morötter och nötter. Klicka i smeten i muffinsformar och grädda i ca 20-25 min. Passar perfekt som mellanmål!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 oktober 2012 19:21

Pannkakan idag 1 banan, mosad 2 ägg 0.5 dl mandelmjöl 1/2 msk fiberhusk 1 tsk kanel 2 msk kokosmjölk Blanda samman allt i en mixer eller mosa bananen för hand och rör ner ihop med övriga ingredienser Låt svälla 5-10 min. Grädda i kokosolja på medelvärme tills pannkakan har stelnat på ovansidan och mer ser små bubblor. Vänd och stäng av värmen, låt stå ca 2-3 min. Klart! Toppa med ev. rå honung eller agave om du vill. : )

• Veteran
    1732 inlägg
    9 oktober 2012 19:22

Imorgon väger vi oss! Jag kommer att vara borta hela dagen imorgon så jag skriver in vikterna i morgon kväll, så vet ni! Lycka till nu!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 oktober 2012 19:32

När får man börja träna igen? Om man varit förkyld och haft ont i halsen tycker jag ofta att hostan kommer mot mitten/slutet, för att sedan hänga kvar ett par veckor efter att de andra symtomen försvunnit. Så jag undrar om man får träna när man inte känner sig sjuk i kroppen längre men kanske är lite småsnuvig och småhostig? Det kanske är skillnad på ren konditionsträning och styrketräning i ett sådan läge? Tacksam för svar, för jag har googlat det många på gånger och hamnar mest på diskussioner där folk tycker olika. Det är svårt att säga exakt när du kan börja motionera igen efter en förkylning, eftersom alla personer reagerar på och upplever förkylningar och sjukdomar så olika. Men generellt kan man säga att infektionskänslan i kroppen helt ska har försvunnit. Du vet – känslan av att kroppen väger bly, och musklerna har förvandlats till filmjölk. Det enda som ska återstå är ”över-nacken-symptom” dvs lätt rinnande näsa, nysningar eller lätt kliande hals. Då är det vanligen riskfritt att motionera på låg eller medelhård intensitet. Däremot ska du inte ha ont i halsen. De bakterier som orsakar halsinfektioner kan annars spridas i kroppen och i värsta fall hamna i hjärtmuskeln och ställa till problem. Har du ”under-nacken-symptom” som feber, ont i muskler eller leder, diarré, kräkningar eller hosta där du får upp slem bör du vänta några dagar och låta kroppen bli frisk. Känn efter hur det känns. Om du hyser den minsta tvekan till om du ska motionera, är det vanligen bäst att vänta någon dag till. Rådfråga annars gärna en läkare som kan ställa diagnos över just dina besvär. Ett alltför vanligt fel är att man blir otålig och börjar träna för tidigt. Risken är stor att man blir sjuk igen och då kan det dröja ytterligare några veckor, innan motionspassen kan utföras. Ett annat vanligt fel är att man börjar träna på samma nivå där man slutade, innan man blev sjuk. Även här är risken stor att kroppen överbelastas och du kanske blir sjuk igen –eller råkar ut för någon annan skada. Börja alltid mycket lätt och se hur din kropp reagerar. Öka sedan successivt träningsdosen tills du är uppe i samma nivå som innan förkylningen. Det kan ta någon eller några veckor beroende på hur sjuk du varit. Bestäm dig dock för att ta upp dina goda vanor igen. Annars kan tiden lätt gå efter att du har blivit frisk, utan att du börjar motionera igen. Börja alltid med lugna promenader, när du känner dig frisk nog att arbeta. Starta med lugna promenader på cirka 20-30 minuter, framför allt om du har varit sängliggande. Notera hur promenaden kändes, och hur du mådde timmarna efteråt. Kände du av någon försämring dagen efter eller mådde du fortfarande bra? Öka stegvis längden på passen och hur hårt du tränar. Minska på vikterna om du styrketränar, och ta det lugnare på joggning – eller gympapassen. Känn alltid efter hur din kropp reagerar på träningen, både direkt efteråt och dagen efter. Ofta sägs det att man kan börja styrketräna hårt ganska tidigt, men att man bör vänta med konditionsträningen. Detta stämmer inte helt. Tvärt om kan det till och med vara lättare att överbelasta kroppen vid styrketräning, eftersom man inte får någon direkt pulsökning. Ta det lugnt med båda motionsformerna och dra ned på tempot ordentligt när du börjar träna igen. Bra mat har visat sig stärka immunförsvaret och hjälper till att hindra infektioner. En näringsrik måltid efter träningspasset mår du alltså bra av –på många sätt!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    9 oktober 2012 20:40

Ja imorgon är det vägdag, är faktiskt lite orolig. Har kört på bra i 4 dagar nu men i slutet på förra veckan ballade jag ur helt och gick upp flera kilon efter hetsätningarna! Skulle bli glad om det blev plus minus noll imorgon! Alltså 59,9 för min del....det återstår att se!

• Engagerad
    65 inlägg
    9 oktober 2012 21:05

Spännande med vägdag imorgon! Åt dåligt i princip hela förra veckan, men försökte att inte frossa alltför mycket (lingonveckan som ställde till det). Nu är jag taggad iallafall och har ätit bra de senaste två dagarna. Håller tummarna för att det har gått neråt! Kram på er

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 05:19

MORGONVIKT 62 KG

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    10 oktober 2012 05:33

Jag är glad! Morgonvikt 59,6 så jag är nöjd! Gått ner allt jag gick upp under förra veckan, nu kör vi!

• Veteran
    1732 inlägg
    10 oktober 2012 05:40

Grattis Karanna! Jag är på en härlig platååå men så funkar min kropp. Ja ja jag har inte gått upp iallafall. Nu ska jag iväg till min PT och köra ett tufft crossfit pass sedan blir det Limassol för hela slanten. Vi hörs ikväll igen, peppkram på er!

• Engagerad
    65 inlägg
    10 oktober 2012 06:10

MORGONVIKT 56,9! Supernöjd! Neråt var det ja! Bra kämpat tjejer!