icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    7 oktober 2012 13:44

Hej hundvan, tyvärr har vi bestämt att gruppen är full. Hoppas du hittar en ny grupp. Lycka till och peppkram!

• Engagerad
    80 inlägg
    7 oktober 2012 13:56

Tänkte mer på alla kalorier det skulle bli :) är den tänkt för en person eller flera?

• Veteran
    1732 inlägg
    7 oktober 2012 14:09

Okej, du tänkte så =) Ja jag kör ju mer på LCHF tänket än på kaloritänket så jag tänkte inte på kalorimängden. Ja ja den är för 2 pers och visst låter det gott. Byt ut grädden mot yoghurt istället så får du en kalorisnålare variant =)

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    7 oktober 2012 14:29

Blev sugen på att testa de där äpplena i ugn! Kan passa bra imorgon då jag är hemma med sjuk son. Funderar på om jag skall träna 1 eller 2 pass ikväll, svårt val :) Imponerande med godisuppehåll över jul. Jag längtar, dreglar och planerar julgodiset redan nu. Jag älskar att baka julgodis! Förra året testade jag massor med nya recept. Har ni svårt för julmaten? Eller lyckas ni hålla igen även då?

• Veteran
    1732 inlägg
    7 oktober 2012 14:33

Jag älskar julmaten men väljer ju bara LCHF vänlig mat och det är ju det mesta på julbordet. Och jag bakar också som bara den MEN utan socker, använder sukrin eller agavesirap istället vilket funkar kanonbra! Älskar att läsa matbloggar och recept på nätet och planerar redan nu vad jag ska baka. Julen firar vi här nere på Cypern =)

• Engagerad
    55 inlägg
    7 oktober 2012 20:27

Imorgon är jag uppe på fötterna igen och ska börja om på nytt! Jag har precis gjort klart mitt mat - och träningschema till nästa vecka. Mina utmaningar är: * Långpromenad på lördag och endast äta snacks på kvällen. * Ta en 30-minuters promenad på söndag. Har mycket motivation, när jag vägde mig imorses så såg jag att jag endast gått ner 0,2 kg. Lite, men bättre än att gå upp, hade ju en jobbig vecka. Ni andra, vad säger ni? Är några andra med på att gå en extra 30 minuter på söndag? :)

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    7 oktober 2012 20:36

Det blev 60 min body pump och 60 min spinning ikväll. Nu är jag taggad inför en grym vecka då mat och träning ska gå som en dans :)

• Veteran
    1310 inlägg
    8 oktober 2012 08:05

"Gött" Karma & Lipstick. You rock!

• Veteran
    1732 inlägg
    8 oktober 2012 12:01

Gröna smoothies är powerfood som är sprängfyllda av näringsämnen. Den går snabbt att göra och är ett jättebra sätt att både bli mätt, fylld av energi och minskar sötsuget. Gröna smooties har länge varit en naturlig del inom Rawfood rörelsen, men nu börjar fler och fler få upp ögonen för detta smidiga och lätta sätt att ge hälsan en riktig boost. Det fina med dessa gröna smoothies är också att du kan blanda efter tycke, smak och behov. Det finns några enkla hållpunkter som du ska hålla dig till för att det ska bli en riktig grön smoothie. Dessa är: Blanda endast i gröna bladgrönsaker, grönsaker, frukt och vatten. Blanda inte för många ingredienser. Sätt ihop smaker som du tycker om. Variera de gröna bladen du använder i din smoothie (spenat, ruccola, salladsblad, kål etc.). De allra flesta gröna blad innehåller små mängder av alkaloider, dessa kan om de intas ofta och i stora mängder lagras i kroppen och ge symptom på förgiftning. Om du varierar det gröna i dina smoothies så kommer de istället att hjälpa dig att stärka ditt immunförsvar. Gröna smoothies gör dig mest nytta om du äter dem på morgonen på fastande mage. Då förmår kroppen att tillgodogöra sig alla näringsämnen som bäst. Vänta sedan minst 40 minuter innan du äter något annat. Du kan gärna blanda en större sats på en gång och spara resten av smoothien i kylen för att ta som mellanmål under dagen. Undvik gärna att blanda i stärkelserika grönsaker såsom morötter, rödbetor, broccolistjälkar, zucchin, bönor etc. då de kombinerade med frukt lätt orsakar gaser och kan ge dig ont i magen. Det fina med dessa gröna smoothies att du kan blanda dem efter vad du behöver boosta din kropp med, är det c-vitamin, fibrer eller kanske stärka immunförsvaret med ingefära? Du väljer själv. I min gröna smoothie blandade jag: Spenat Ärtskott Ananas Banan Vatten - ca 2 dl Lägg grönsakerna och frukten i en mixer och häll på vattnet. Blanda ihop. Häll upp i ett rejält glas. Drick långsamt och njut. Mer tips och information hittar du bland annat på den här sidan som är jätteinspirerande: Green Smoothies Blog

• Veteran
    1732 inlägg
    8 oktober 2012 12:07

Imorse körde jag min tuffa träning med mina PT:ar. Vi var lite sena för regnet öste ner och alla kom till träningen dyyblöööta! Uppvärmningen är som ett vanligt pass, puhh. Sedan körde jag: 6 varv med 30 sek vila efter varje varv. 1 minut rodd i TRX band 1 minut armhävningar på tå 1 minut burpees och sedan deadlift med en 12 kg kettlebell på det 1 minut boxning med min PT Mina armar och axlar var som gelé efteråt och svetten sprutade, jisses vad slut jag var. En dusch och frukost på det så var jag människa igen. Åskan mullrar och det blixtrar som bara den men det går lika fort över som tur är! Hur går det för er andra? Hur var helgen? Peppkram från Cypern!