Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Jag är dagvill, jag trodde det var måndag igår, ha ha ha!!! Min morgonvikt är fortfarande 62kg men jag är nöjd med det med tanke på att vi har haft gäster en hel vecka hos oss med mycket mat och efterrätter varje dag. From idag blir det nya tuffa tag, speciellt med maten för träningen sköter jag. Nu blir det PT träning för min del och jag är sååå trött redan, liger back i sömnen men ska ta igen det i dag och i helgen med mycket poolhäng. Peppkram!
Vilken överraskning jag fick när jag kom till studion idag för PT träningen. De hade skruvat upp stänger i taget och hade satt dit TRX band, tjohooo! Vi körde ett stentufft pass med en stentuff uppvärmning som bestod av. 4 varv med: 15 knäböj 15 dynamiska utfall på varje ben 20 mountainclimbers 15 höftlyft 15 marklyft 15 sidoutfall Sedan blandade vi 2 övningar som vi körde 6 varv: Deadlift med 12 kg kettlebell, 5st på varje arm Hänga i stången i taket och lyfta benen mot magen 15 st Vi avslutade med 3 stationer som vi körde i 4 varv Rodd med TRX band 12 st Planka i 2 min Burpees med en armhävning i mitten och sedan skulle du hoppa jämfota över 2 vikter och köra burpees igen. 8st Stretching på det och en proteinshake under träningens gång. När jag kom hem gjorde jag en smoothies på: 1 banan 1 päron 1 kiwi 1 gurka ruccola gurkmeja samt drack en kopp rooiboste med 1 msk kokosolja i. Nu ska jag duscha och sedan ska jag ha poolhäng en sväng. Huset ska storstädas nu när våra vänner har åkt hem så jag lär få en härlig vardagsmotion också. I eftermiddag ska vi ta en powerwalk och ta ett dopp i havet, fattar ni att vi har 30° i havet och det är 5 oktober!!!!! Ikväll ska vi träffa andra svenska vänner som har kommit ner till ön, de har hus här och kommer hit var 4:e vecka. Ska äta nyttigt hela dagen idag! Blir nog ett eller två glas champagne ikväll men annars ska jag vara strikt! Hur ser dagen ut för er?? Peppkram från ett varmt Cypern!
Ett nyttigt recept när sötsuget sätter in. Recept: 3 äpplen 1 tsk kanel 1/5 tsk örtsalt (ekologiskt) 1-2 msk olivolja Gör så här: Smörj ut olivoljan på en plåt. Skär äpplena i fina skivor, fördela kanelen och örtsaltet jämt över äppelskivorna med en lite sil. Sätt nu in plåten i ugnen på 175 grader i ca 70 minuter. Titta till äpplena så att inga äpplen bränns vid. Om du önskar kan du byta ut örtsaltet mot kardemumma.
Förbereder för en 4 rätters middag med både svenska och engelska vänner i kväll hos oss. Vi bjuder på en sallad med grillad halloumi som förrätt, hemmagjord pasta med en gudomlig frutti de mare samt en helstekt oxfilé med ugnsrostade rotfrukter och en hemmagjord beasås. Efterrätten blir min smarriga chokladtryffel tårta som snart är klar. Champagnen står på kylning och huset är skinande rent. Nu blir poolhäng så jag orkar med kvällen ♥ Kram om en skön fredag mina vänner ♥
Min väg dag i dag och vågen visade 68,1 kg. Mindre nedgång än önskat, men trodde att jag skulle gått upp i vikt så jag e glad att det blev minus i alla fall.
Som är klar på 3 minuter! 1 scopa proteinpulver i choklad 3 tsk kakao 3 tsk kokosmjöl (jag maler från kokosflingor) 1/2 tsk bakpulver 1 äggvita Mixa allt till en smet, konsistensen blir som kladdkakssmet. Stoppa skålen till mikron, under plastlocket. Viktigt,annars blir kladdkakan till muffins. Kör i ca 20-30 sek. To die for !
Äppelpajsmoothien kan njutas till kaffet, till mellanmål men även som frukost. Recept: 3 stora ekologiska äpplen 5 dl havremjölk 1 dl havregrädde 2 tsk vaniljpulver den ekologiska 2 tsk kanel. Gör så här: Hacka äpplena i bitar och lägg ner i din mixer, häll sedan ner havre mjölken och havre grädde. Sist häller du ner vaniljen och kanelen. Mixa tills det blir en fin och len smoothie. Servera i ett glas eller en mugg. NJUT av varje klunk
Agrippa Har du lust att skicka ett mejl till mig? Så kanske vi kan skriva lite där till varandra. llina.andersson@live.se ! :D
Åh vad god den där smoothien lät! Synd bara att jag inte får äta den :( Jag att som mål att inte äta `godis` tills februari med visst undantag för en dag i jul möjligen? Jag har inte haft ork de senaste veckorna och gått ifrån att vara väldigt aktiv i den här tråden till oaktiv. Men nu är jag på G igen och jag hoppas att det är okej att jag fortfarande är med? :)
Välkommen tebax Hemine94 =) Men den smoothisen innehåller ju inget godis, bara nytttiga ingredienser, eller hur?! Godis anser jag vara chips, smågodis, choklad, munkar m.m men inte frukt..... Kram och var inte för hård mot dig själv!