icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Beach 2012 ?

Mycket engagerad
205 inlägg
23 december 2011 21:45

Tänkte det är dags för att kolla på sommarens utmaning nu i de kallaste vintern. Vore kul att vara flera som kan peppa varann även om vi alla har olika mål men med det gemensamma att nå sommaren som ett nytt jag :) Fler som har ett mål att nå nu i vår/sommar?

• Mycket engagerad
    132 inlägg
    23 december 2011 22:41

I`m in! Skall bort med tio kilo och förhoppningsvis därefter gå upp åtminstone två-tre till sommaren... I MUSKLER! Vill bli biff. Men utan detta lager av underhudsfett som jag idag bär runt på. Så skall få pli på träningen och se till att bygga upp den starka kropp som jag en gång hade!

• På gång
    12 inlägg
    25 december 2011 16:37

Jag hänger på ... Har visserligen lite mer en er att gå ner .. ca 20 kg :0( Men skam den som ger sig ... Det ska bara gå ... Träningen börjar ju efter nyårshelgen ... Så dax att damma av crosstrainern som står här hemma :0) Då kör vi :0) God fortsättning på julhelgen ...

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    25 december 2011 19:23

Ja jag går ju hellre efter måttbandet än vågen helt klart men gillar att dom kompenserar varann. Vill också bygga upp muskler, mest armarna och minst magen men ja det blir sen,, nu måste jag bli av med dessa kärlekshandtag innan man börjar drömma om de ;D håller på lägga upp ett schema nu som jag ska börja följa strikt med mat och träning. Hur ser era dagar ut ungefär? eller kommer att se ut? crosstrainer är ju himla bra, måste önska mig en i present, det tar verkligen känner man ju.

• Mycket engagerad
    132 inlägg
    25 december 2011 20:33

Jag har gjort ett tvåsplitsschema som jag har tänkt följa nu under våren. Då är det TUNGA lyft/motstånd med noggrann fokus på muskelkontakt och max tio repetitioner (och helst vid den åttonde skall jag inte orka en millimeter till). Tre set. Tar ungefär 40minuter inklusive 10min uppvärmning. Sedan vill jag flika in 1-2 spinningpass i veckan! I annat fall får jag stå 45 min på crosstrainer och svettas - men det är ju inte lika roligt (är spinningfreak - har en instruktörsutbildning i fickan). Intaget håller jag så lågt jag kan utan att gå hungrig. Dagar som idag går det på nästan 1250 kcal trots 1h powerwalk. Spinningdagar gör det mig ingenting ifall jag är uppe i 2000 kcal. Jag litar på min kropp, föder den om den skriker. Vet att jag kan gå ner utan att gå hungrig! :-)

• Engagerad
    94 inlägg
    25 december 2011 21:14

Jag hänger på. Har flera kg att gå ner och jag ska start hårt nu 1 januari.

• Engagerad
    69 inlägg
    25 december 2011 21:43

Hakar också på......Har lagt på mig några kilon nu och vill desperat bli av med dom. Till sommaren har jag planerat att ha en slimmad kropp med klart synliga muskler:) Börjar redan i morgon.....

• Nykomling
    1 inlägg
    25 december 2011 22:27

Jag hänger absolut på jag oxå.. Har tränat kontinuerligt under ett år & tappat ett gäng cm runt midjan/rumpan men känner inte att de går tillräckligt fort så de får bli hård träning tills i sommar! God fortsättning =)

• På gång
    35 inlägg
    26 december 2011 00:57

Jag kommer att haka på, är höggravid idag men ska ner till 52kg så snabbt som möjligt så fort jag klämt ur mig denne bjässe.... Hur ska ni gå till väga? Bara peppa varann här i tråden eller?

• Mycket engagerad
    132 inlägg
    26 december 2011 16:22

Kan inleda med att skriva att det är kommande träningsplanen, har inte inlett den ännu ;-). Tvåsplit innebär ju att jag delar upp kroppen till två träningspass, så siktar faktiskt på att bara köra sönder kroppen tungt med styrketräning 2ggr/vecka. Sedan lägga in spinning/cross och löpning på övriga kanske 2 pass. När jag väl är inne i styrketräningen igen så kan jag nog ha kortare avstånd mellan styrkepassen så att jag då kanske gör tre eller fyra pass per vecka (mån-ben/rumpa, ons-överkropp, fre-ben/rumpa och sön-överkropp). Eller tja, när det nu passar. Bara jag MINST får ett dygns vila, gärna två dygn för min del nu i början.

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    28 december 2011 11:15

Måste igång med springandet jag också, jag har sjukt dålig kondis, skulle testa min maxgräns och då sprang jag 4 minuter men sen stopp, började blixtra framför ögonen på mig som om jag skulle svimma. Trodde inte den var så pinsamt dålig. Nu springer jag 30 sek, vilar 1 min och så håller jag på, försöka öka på men det går segt. Hur gör ni för att hålla motivationen uppe? Jag klarar en vecka sen känner jag hur den börjar sina igen