icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Beach 2012 ?

Mycket engagerad
205 inlägg
23 december 2011 21:45

Tänkte det är dags för att kolla på sommarens utmaning nu i de kallaste vintern. Vore kul att vara flera som kan peppa varann även om vi alla har olika mål men med det gemensamma att nå sommaren som ett nytt jag :) Fler som har ett mål att nå nu i vår/sommar?

• På gång
    27 inlägg
    28 december 2011 15:58

Jag ansluter mig genast! Jag börjar den 2 januari. Mitt första mål är -7kg (7 st enkilos bitsockerpaket står på min diskbänk som motivation). Sen får jag se hur jag känner mig när jag är -7 kg. Min planering är att första 5-6 veckorna köra kondition/förbränning med indoor walking, afrikansk dans och dans fuego. Visst, styrketräning bränner ju också, men jag kör dessa tre i alla fall för de är så himla roliga. Förhoppningsvis har jag då kunnat plocka bort ett sockerpaket eller två.. Sedan kanske man kan börja "forma" kroppen med styrketräning och då tänker jag kombinera det med yoga. Och så finns det ett kombipass med IW och core, det tror jag blir bra! Längtar..!

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    28 december 2011 16:13

Ja jag har tagit en förebild, men usch så man ser ut, skäms ihjäl över mig själv men kanske det som behövs för att sporra sig lite, går de lägga upp här kanske?

• På gång
    27 inlägg
    28 december 2011 16:13

Usch.. Vill inte ta kort på min mage i dagsläget, men jag tror att det skulle vara kul sen, när man kan se skillnad. Jag har ett par byxor som måttstock, kanske kan jag använda dem i bilder; tänk den dagen när inte magen pöser över kanten..!!! Jo, ja, okej, jag ska ta kort ikväll på hur jag ser ut idag. Jag har mitt "problem"-område på magen, jag ser inte ut som 70 kg med kläder på, men man vill ju vara fin utan kläder också, eller hur..? Det är ingen som tror mig när jag säger vad jag väger. Jag har i stort sett alltid klänning eller kjol och har en underklänning som håller in/smiter åt, utan den känner jag mig naken. Har en svart och en hudfärgad. Men till sommaren ska jag slänga dessa! (upp på vinden för säkerhets skull..)

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    28 december 2011 18:15

pugsie: känner som du, man vill ju helst blunda helt för alla problem områden man har. Mitt är låren, även som smal har jag rätt stora men nu är de liksom hemska. Syns ju bara mer nu när man börjat få ner magen lite. Funkar sån underklänning bra? Jag har en liggandes men känns som den skaver in i kanterna vid magen när man sitter ner, tror jag sätter på den fel :/ SKSKSK: Är du galen människa, enligt min blogg är jag fortfarande perfekt haha, inga bilder där som visar nått under axlarna haha, skämt och sido, ska göra ett försök TheJan, jag tror man måste få fuska lite på visa högtider och sånt, annars tappar man nog det lilla roliga de är att försöka forma sig själv om man är så superstrikt

• Mycket engagerad
    132 inlägg
    28 december 2011 18:51

Haha..! Jag får se om jag kan klicka till en bild som är ärlig och ändå inte fullt ocharmig. Men det känns motigt även för mig. Just mitt stora problemområde är bröst och mage. Det är stort, hängande med bristningar. Även låren och armarna har visserligen växt senaste året, men de är ändå mer proportionella med hur jag tycker att jag BÖR och VILL se ut. Men hur som helst. Här kommer jag och tänker skryta litet. Kom nyss hem från gymmet, visserligen "bara" styrketräning för triceps och rygg - men det är första passet på ca 8 månader, så jag är NÖJD. Imorgon däremot har jag redan bokat in spinning i 55 minuter. Full klass (33 platser) vilket känns hur roligt som helst! Spinning är min grej, och får mig alltid på topphumör och peppad. Endorfistimulans x23843. Kaaaanske länkar bild senare. Efter bilder i rätt ljus... ;-)En fråga bara.. Var ni alla siktar på att ligga kalorimässigt? Eller hur stort underskott ni har på ert basala? :-)

• På gång
    27 inlägg
    28 december 2011 19:27

Alltså, jag är helt grön när det gäller kalorier, basala behov, energibehov, kolhydrater osv. Men om mitt energibehov är 1837 kcal, så tänker jag att det vore bra om jag äter typ 1600 för en (kanske något) långsam och stadig nedgång? Plus motion 3-4 ggr/vecka, men att jag inte "äter upp" det jag motionerat. Tja, det är så jag tänkte börja i alla fall. Men - säg att jag går ner i vikt och matar in siffrorna, räknar MD automatiskt ut mitt nya energibehov då?

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    30 december 2011 20:53

Tänkte ha detta som mål, ser de rimligt ut i tiden emellan, eller kanske man ska ha lite mer tid emellan? Vikt nu: 66,5kg 20 januari - 63 kg då är man igång 5 Mars - 58 kg så har man lite tid fram till aprilmålet 2 April - 56 kg prick på min födelsedag blir bästa presenten 15 Juni - Slutmålet 53-55kg redo för sommarens uppvisning av kroppen blir ju lite stora hopp emellan men tänkte hellre de är för korta. Sista kg brukar ju sitta som bergen

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    30 december 2011 22:02

TheJan, tänk påa tt du kommer nog röra mycket på dig imorgon också, så oftast så brukar de jämna ut sig :) Var flitig med att plocka och dona under tiden, dels så är de uppskattat och dels så bränner du på så du slipper så mycket ångest över drinkarna :)

• På gång
    39 inlägg
    2 januari 2012 00:12

Hänger på här! Verkar ha ungefär samma mål som dig lavali. Väger idag 66.4 och vill väga max 58 i slutet av april. Ungefär såhär har jag tänkt mig (härmar din lista lite): 1 feb - 62-64 kg 1 mars - 60-62 kg 1 april - 58-60 kg 1 maj - (under) 58 kg Tänkte köra på det gamla hederliga kalorier in vs kalorier ut och lägga mig ca 300-400 kalorier under min förbrukning. Har ju tid på mig så nån "svältkur" låter jag bli. Målet är också att få till de där magrutorna jag hade när jag var yngre. (får lätt muskler men de syns ju inte under kulan på magen haha) En tightare kropp helt enkelt! =) Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    2 januari 2012 13:20

AuroraM låter som vi har samma sorts kropp också, får också väldigt lätt muskler, speciellt magen men som du säger det syns ju inte nu för allt som är över just nu :D Ska försöka låta bli träna magen för mycket för min del dock, karln är inte förtjust i tjejer med magrutor :/