icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Beach 2012 ?

Mycket engagerad
205 inlägg
23 december 2011 21:45

Tänkte det är dags för att kolla på sommarens utmaning nu i de kallaste vintern. Vore kul att vara flera som kan peppa varann även om vi alla har olika mål men med det gemensamma att nå sommaren som ett nytt jag :) Fler som har ett mål att nå nu i vår/sommar?

• Mycket engagerad
    238 inlägg
    9 januari 2012 11:49

Det kan du ge dig på! Jag ska gå ner närmare 15 kg innan sommaren har jag tänkt`! Därför är jag med i både BIggest loser och Nyårsraketen här på Matdagboken! Stort lycka till!

• På gång
    39 inlägg
    9 januari 2012 14:18

Vad har ni för tips på alternativ för pasta? 100 gram spagetti ligger på 359 kalorier (okokt) och det känns inte värt det. =/ Har ni några bra tips?

• Mycket engagerad
    132 inlägg
    9 januari 2012 14:22

Strimlad vitkål som får koka extra länge är en storfavorit hos mig! Är det nog mjukt så blir det nästan som att äta pasta, fast så otroligt mycket nyttigare och kalorisnålare! Kom just hem från 7,1 km promenad i tio minusgrader. Saftigt. 8500 steg visade mammas lilla stegräknare också. Härligt värre! Känns uppfriskande.

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    9 januari 2012 15:20

jag vill hitta min stegräknare, hade vart kul att se hur man låg till idag då man promenerat mer än nånsin. Gått ner till 66kg nu. Minskat med 2 cm minus i midja, 2 cm minus i mage och 1 cm i stuss för bara 0,5kg skillnad, det säger mig varför man propagerar för måttband istället för våg . Känns så himla bra att jag går runt med ett leende.

• På gång
    39 inlägg
    9 januari 2012 17:54

SKSKSK på förpackningen stod det 100 g okokt pasta = 359 kalorier så jag mätte upp 100 gram (såg ut att vara lite mindre än vad jag brukar ta). Rimligtvis blir pastan tyngre men har samma kalorier i sig när den är kokt? tyckte inte 100 gram okokt så så sjukt mycket ut. haha

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    9 januari 2012 18:05

jag förstår inte heller de där, hur kan de liksom bli mer kalorier när man kokat de, samma när man måttar gröt så står de att de blir mer kalorier när man kokat upp de. Men de som sväller är ju vatten bara?

• På gång
    39 inlägg
    9 januari 2012 18:42

Mmm 100 gram okokt pasta är ju mer pasta än 100 gram kokt så kalorier blir ju mindre på den kokta. Ska dock inte äta 100 g (okokt) mer, blir nog lagom mätt på bara 75 g i stället. Gillar att väga den okokt, blir ju svårare när den är kokt (varm osv). Hur har det gått för alla idag? Jag ligger på minus 50 kalorier men jag har kväällsmat kvar så jag landar nog på 150 över kanske men ska ut och promenera i snön sen så det gör inte så mycket.

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    9 januari 2012 18:46

tackar för ni förklarade :) Har man lärt sig nått nytt idag :)

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    10 januari 2012 11:43

Jag är inte heller plusmedlem, därför jag skapade denna grupp som är öppet för alla. Rätt dyrt med plus för mig och många andra. Jag är också 100% ärlig här, som TheJan säger om man går och kommer med små lögner så går de bara utför. Liksom ingen vet vem jag är ändå här och de som vet bryr sig nog inte så himla mycket ändå om jag slarvrar en dag, äter som en idiot en annan och gråter av ångest den tredje, de stöttar vilket som. Bilder är inga problem, finns i mitt galleri redan med mitt dallrande fläsk XD Dålig dag här också, vaknade och bara måste få i mig proteiner kände jag. Läste lite om Dukan-diet och tänkte smått efter denna pulverkur lägga in den fram tills jag gått ner mina kilon

• Mycket engagerad
    205 inlägg
    10 januari 2012 12:39

Ja det är väldigt skönt att snacka av sig, här pratar man om det som inte omgivningen annars förstår. Och samtidigt är det alltid någon som kan svara på ens alla frågor :) Dukan går ut på att äta proteinrikt, jag som älskar kött föll direkt haha. Första veckan äter man enbart protein (magert kött, ägg etc) Sen andra veckan lägger man till grönsaker och de håller man till man gått ner det man vill. Då kommer tredje steget Spinning gör nog gott om du har svårt att sova, åk dit och kör det du orkar. Sätt ingen press på dig själv om du har huvudvärk utan gör ditt bästa bara.