icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4098 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4098 inlägg
    1 maj 2016 20:31

Jag blev osäker när jag fick ihop 59 timmar...när ni går så mycket mer än mig 😧

Det var bara det faktumet jag funderade på 😬

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    1 maj 2016 20:38

Jag äknar alltid ihop minuterna och för mig blev det idag 2.660 minuter och då blir ju det 26 timmar och 60 minuter vad jag kan fatta hoppas det är rätt.

• Veteran
    1186 inlägg
    1 maj 2016 21:02

Aregnisw fick du  2660 minuter i April?

Jag gör så här om jag tar dina siffror.

2660 delat med 60 blir 44,33 och det betyder 44 timmar, sedan tar jag de 33 och gångar med 0,6 och får ut minuterna. I detta fallet 19,8 minuter och avrundat 20 minuter. Så jag får det till 44 timmar och 20 minuter.

En timme är 60 minuter, därför måste du dela med 60.

Det är inte så lätt med minuter och timmar alltidsmiley

• Veteran
    1186 inlägg
    1 maj 2016 21:19

Bella du kanske inte går så långa rundor, men du jobbar med annatsmiley

Idag gick jag två rundor, en kortare med mannen och sedan hoppade han av hemma och jag fortsatte en längre runda själv. Sedan gick vi ner till vår sjö efter middagen och satt en stund på flotten i solen innan vi gick hem.

Så 70+20 minuter och totalt 90 minuter sammanlagt, stegräknaren står på 11 300 steg just nusmiley

• Veteran
    1269 inlägg
    1 maj 2016 22:53

ajag fick ihop 18 timmar och 10 min. i april

• Veteran
    4098 inlägg
    1 maj 2016 23:09

Ja så kan det vara paloma 👍

Det blir en 🌹till dig Roosan 👏

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    2 maj 2016 07:00

Då har nog jag räknat fel hela tiden ja det är ju som jag brukar säga jag behöver hjälp när jag räknar ut allt detta men det låter ju mera vettigt eftersom jag hållit igång så mycket varje dag du paloma, jag kanske får fråga dig nästa gång vi ska registrera maj här då hahahahayes

• Veteran
    1186 inlägg
    2 maj 2016 07:04

Det får du gärna göra, vi fixar det på mailsmiley

• Veteran
    4098 inlägg
    2 maj 2016 07:05

Dina rosor har du förtjänat , det är viktigast. 🌹

• Engagerad
    74 inlägg
    2 maj 2016 11:18

Ursäkta att jag är sen med rapporteringen. April 19 tim 25 min