icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4098 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4098 inlägg
    6 maj 2016 17:56

Tvättat 6 maskiner och spring emellan husen, kört svärmor i rullstolen c:a 45 min nu på em. 6261 steg, total rörelse 143 min, -216 kcal, 3,45 km

• Veteran
    3269 inlägg
    6 maj 2016 18:25

Tack Bella rosorna är fina och sporrar till mer rörelse!

Idag blev det drygt 9000 steg, 6,3 km, hack i häl på en pigg hund. För övrigt har jag storhandlat och tagit hand om det, portionerat och frusit in. Lite blommor har jag inhandlat och påbörjat trädgårdsarbetet. Mycket återstår.

Ha det skönt i det ljuvliga vädret.

• Veteran
    4098 inlägg
    7 maj 2016 19:18

Idag har jag klippt gräs 1tim, planterat, burit och grejat i minst 3 tim. 5809 steg, 3,2 km.

ikväll är jag trött. Vaknar i ottan av ljuset...😬

• Veteran
    1186 inlägg
    7 maj 2016 19:47

Idag har jag passat mitt barnbarn, och det blev mycket gående med både barnvagn och när vi skulle hämta och lämna henne. Det har blivit 10 782 steg, 1 timme och 43 minuter aktivitet, 7,54 km och 307,9 kaloriersmiley

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    8 maj 2016 18:38

Hade tänkt gå ända till min dotter men har fått så ont i min ppp under foten så det blev endast 30 minuter till stan och sedan tog jag bussen ut till henne. Alltid något yes

• Veteran
    1186 inlägg
    8 maj 2016 19:12

Idag har jag gått en runda på morgonen på 68 minuter, och så fram och tillbaka till sonen på ca 25 minutersmiley

Stegräknaren visar just nu 11 040 steg, 7,73 km, 317 km och 1 timme och 47 minuter aktivitet.

• Veteran
    4098 inlägg
    8 maj 2016 21:01

Hoppas det blir bättre aregnisw👍

Jag har trimmat i 191 min och krattat i 95 min / totalt 286 min. 

Sen har jag pussats och kramats en del....😆😍👍

• Veteran
    1186 inlägg
    8 maj 2016 21:02

Det ska stå 317 kalorierwink

• Veteran
    4098 inlägg
    9 maj 2016 07:36

Idag blir det vattengympa i 55 min för min del. Sista gången. 

Lite trädgårdsarbete / hemarbete som vanligt den här årstiden.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    9 maj 2016 18:15

Jag fixade i alla fall 40 minuters promnenad och det får  jag vara nöjd med yes med denna foten....