icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4098 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    1186 inlägg
    19 maj 2016 19:20

Idag blev det två rundor, en på förmiddagen på 64 minuter och en nu på kvällen på 60 minuter. Stegräknaren visar 13 250 stegsmiley.

Enligt aktivitetsmätaren på armen har jag varit aktiv 330 minuter till nu.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    20 maj 2016 16:29

Då blev det en 60 minuters lång promenad idag. Och jag ska försöka komma ihåg ta med stegräknaren för vi kommer ju att gå på promenader i helgen. yes

• Veteran
    4098 inlägg
    20 maj 2016 16:45

För att gardera mig mellan regnskurarna, dammsög jag inne och ute på altanen i 50 min.

" Toastädet " överlät jag på maken. Nåt ska ju han göra ...😬

Jag gick raskt före bilen i 29 min och Totalt 100 min idag inkl. att jag var fram och tillbaka mellan nästan alla butiker vi har på orten , så jag är nöjd med dagens motion.

• Veteran
    1186 inlägg
    20 maj 2016 19:31

Det blev två promenader idag också, den på förmiddagen var på 65 minuter och den lilla rundan var på 30 minuter. Sammanlagt 95 minutersmiley.

Stegräknaren står på 13 350 steg och 9,35 km än så länge, och aktivitetsarmbandet visar på 280 minuter aktivitet.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    21 maj 2016 06:50

Hoppas jag kan redogöra i efterhand om vi gått för det är tänkt så men foten är lite besvärlig idag så det kanske inte blir så långt som jag hoppas på vi får väl se ni andra är superduktiga pepp på er nu åker jag snart till staden bredvid yes

• Veteran
    4098 inlägg
    21 maj 2016 07:04

Vila du din fot...du tränar så mycket ändå. Din ros får du alla gånger.

Ha det så trevligt.👍😆

• Veteran
    3269 inlägg
    21 maj 2016 16:17

På em efter allt trädgårdsjobb tog jag hunden och gick en långpromenad medan gubben kollade på hockey. Efter bara en stund ute kom det regn men vi gav oss inte utan trampade omkring knappt 12000 steg. Både hunden och jag hamnade i duschen för vi var både våta och skitiga. Nu lite kaffe med kesella naturell och färska jordgubbar.

Ha en bra kväll!

• Veteran
    4098 inlägg
    21 maj 2016 18:58

Jag gick före bilen i raska 33 min, sen ute med svärmor i rullstol...så Totalt har jag gått i 112 min, 7456 steg, -275 kcal, 3,99 km. Nöjd 👍

• Veteran
    1186 inlägg
    21 maj 2016 19:40

Idag har jag traskat runt i många timmar, aktivitetsarmbandet visar på 395 minuter. Det blir 6 timmar och 35 minuter, lite satt jag i bilen men det var max 30 minutersmiley.

Nu ska jag krypa upp i soffan, och bara njuta.

• Veteran
    3269 inlägg
    21 maj 2016 20:15

Glömde skriva att jag cyklat 15 km också idag det tog mig 50,26 min och ont i baken.

Roligt var det nu skall jag köpa cykelbyxor så jag slipper få skavsår😄😄