Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.
Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.
Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....
Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12
Vill DU hänga med mig ?
1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.
2. Inrapportering hit av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad
Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.
3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)
4. Vinst = Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....
med möjlighet till hela 12 st / deltagare.
OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Utförd utmaning / månad = 🌹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Tim./mån: 13,5 15,5 14,5 15,5. 15,0 15,5 15,0 15,5. 15,5 15,0. 15,5 15,0 2,0
Deltagare Dec. Jan. Febr. Mar. Apr. Maj Juni. Juli Aug. Sept. Okt. Nov . Dec.
Bella50 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
babs2. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Tita. 🌹 🌹 🌹 🌹. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
aregnisw 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Roosan 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
pralin 🌹
krissan2 🌹 🌹
biggan1e. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Meltem 🌹 🌹
Rogann 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
paloma 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Lovis 🌹 🌹
Amiechan
Michelly
Tack aregnisw
Varför räknar du inte promenaderna du gör på helgerna? Det är lika bra motion även om du inte är hemma.
Juni månad summerad: 1092 minuter= 18 timmar och 12 minuter = 36 minuter/dag
👏👏👏👏👏👏 ni är så duktiga allihop. Jag ska räkna ihop mitt ikväll.
Alla får vi en 🌹 till i buketten...det gillas 👍
Enl mina dagliga anteckningar har jag rört mig i 4419 minuter = 73,65 tim
gått 127 621 steg = 68,62 km och förbrukat 11986 kcal?
Detta låter väldigt mycket i jämförelse med dig paloma 😧😬 men efter kontrollräkning blev det lika. ( jag litar inte på mig själv med en miniräknare en gång 😧🤔)
En 🌹 blir det hur som helst 👏👏 och månadens utmaning avklarad.
IDAG är det även dag 210 på denna utmaning. (Om nu det stämmer😬 )
Jag har min stegräknare på från det jag stiger upp till jag lägger mig.
Antal steg: 362 210 st
Antal förbrukade kalorier enligt stegräknaren: 9402
Antal km: 253,47
Antal minuter: 3707= 61 timmar och 47 minuter.
Jag har gjort framsteg på motionsfronten, jag trodde aldrig att jag skulle klara detta med min värkande kropp och Ischias. Men det verkar göra mer nytta än skada än så länge
Grattis alla till som kämpar
Hej
Den här månaden har jag mindre motions timmar än vanligt för jag hade barnbarnet här nästan 2 v. Det blev en del styrka då men det har jag inte bokfört.
Totalt 41,55 tim Jag har inte räknat ihop det andra. Kom nyss in från en cykelrunda har nu cyklat ihophälften av de 300 km jag skall ha ihop till den 17/7😄😄
Grattis till er alla för fint resultat!
Det blev 27 timmar och cirka 50 minuter.
Paloma... Vi två måste ha olika sätt att mäta. Jag har ju inte på mig min stegräknare hela tiden. Mestadels när jag faktiskt väljer att ha koll på hur jag rör mig.
Jag litar nästan inte på min " uträkninng" eftersom du går många mer steg varje dag.
Båda klarade vi att addera buketten...vilket är mitt mål. Jag har tänkt fylla hela kvoten på året. 👏
Bella jag har en stegräknare som mäter tiden jag är aktiv, men jag går två rundor nästan varje dag. En längre runda på förmiddagen och en lite kortare på kvällen.
Jag rör mig egentligen betydligt mer, enligt sonens aktivitetsarmband är jag aktiv mellan 6-8 timmar/ dag.
Jag tycker att det är lättare att mäta min motionsframgång om jag har stegräknaren på hela tiden. Jag har ju målet att gå minst 10 000 steg varje dag, och snittet jag gått/ dag är ca 12 074 steg.
Det är ju ingen tävling och du jobbar mycket i trädgården, och då blir det inte så mycket steg men ändå aktivitet
Idag blev det först ett Aqua Classic ute kl 7 (26-gradig bassäng) sen Pilates (30 min) och Ai CHI (30 min ) inne i 32-gradig bassäng.
Denna vecka har jag hittills gjort 7 vattenpass och ett besök på gymmet förutom lite gående