icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4097 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    1186 inlägg
    1 juli 2016 19:16

Månaden började bra med två rundor idag, den långa började mulet och slutade i sol och den jag gick nyss blev det tvärt om. Sammanlagt 107 minutersmiley

• Veteran
    4097 inlägg
    1 juli 2016 19:27

Så är det nog paloma som idag har jag bakat bröd i minst 3 tim. Då knådar man, diskar, böjer sig upp och ner, torkar golv...you name it 🙃 ..men det blir inga sträcker jag går direkt. Noterar " städning" 60 min. Nöjd 👍 

Här har regnat en hel del.

• Veteran
    1186 inlägg
    2 juli 2016 19:39

Mycket gående idag, shopping från 10.00-16.00. 210 minuter aktiv gångsmiley

• Veteran
    4097 inlägg
    2 juli 2016 20:16

Jag har totalt varit på benen, inklusive en skogstur, i 145 min.  Nöjd med det. 👍

• Utmärkt medlem
    603 inlägg
    3 juli 2016 13:20

Äsch, jag glömde rapportera medan jag hade siffrorna framför mig. Jag klarade juni månad med god marginal (att jobba på fritids var effektivt - det blev många timmar killerball och innebandy), men jag åkte från mina papper på semester. Kram på er!

• Veteran
    1186 inlägg
    3 juli 2016 21:02

Två rundor har det blivit idag och en badmintonturnering med sonen, mannen, dottern och jag. 141 minuter och stegräknaren står på 14 601 steg, 10,22 km och minus 400, 7 kaloriersmiley

• Veteran
    4097 inlägg
    4 juli 2016 00:04

Vad kul. Jag har inte gått mer än 4000 steg...mest stått på huvudet i rabatterna och rensat i 180 min. Nöjd.👍

• Veteran
    4097 inlägg
    4 juli 2016 19:54

Idag har jag klippt gräset och alla kanter mycket noggrannt.

Det blev mest med  trimmer , då min tomt är sådan att det är lättast.

Jag blir dock inte klok på motionbanken 😬😧👎

Jag har varit aktiv i mer än 4 tim.

Registrerar ändå bara 3 tim, 45 min = 235 minuter.

Trädgårdsarbete ger 1073 MK och Gräsklippning under samma tid ger 1341 MK  😧

Ingetdera tycker jag är rimligt. Hur gör ni ?? 

Stegräknaren säger att jag gått 5185 steg, varit igång 2,57 tim, 165 MK och 2,85 km.

• Veteran
    1186 inlägg
    4 juli 2016 20:11

Här står lite fakta.

http://ga-ner-vikt.se/Brann-kalorier-med-roliga-aktiviteter.php

Jag brukar gå efter det som står på stegräknaren eftersom det är inställt på vikt, längd, kön och ålder. Blir du mer andfådd än under en promenad? Jobbar du aktivt hela tiden m.m?

Jag hade inte räknat så högt för egen del, men jag har aldrig ätit upp motionskalorier heller.

Vore roligt att höra hur andra görsmiley

• Veteran
    1186 inlägg
    4 juli 2016 20:36

Jag har gått två rundor idag, den första i mestadels regn då jag hittade en del fina kantareller som jag inte kunde plocka. Jag var tvungen att gå samma runda en gång till efter middagen för att plocka dom.

Det resulterade i att stegräknaren står på 14 448 steg, 137 minuter aktivitet, 10,11 km och minus 430 kaloriersmiley